Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Unul din cele mai de succes motoare din industria auto au cele pentru Dacian 1100 și 1300

Foto Facebook
dacia 1300 new york

Motorul conceput de Renault care, între altele, a echipat și modelele Dacia 1100 și Dacia 1300 s-a dovedit a fi unul dintre cele mai longevive propulsoare din industria auto.

Concret, propulsorul denunit de Renault Cléon-Fonte a echipat, timp de 42 de ani, în intervalul 1962-2004, peste 20 de modele de mașini produse sub sigla a cinci mărci. Este vorba modele lasate de Alpine (A110), Dacia (1100, 1300 și 1310), DAF (55 și 66), Renault (4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 18, 19, Caravelle, Estafette, Fuego și Twingo) sau Volvo (343, 345 și 66). Din punct de verele al capacității cilindrice, propulsorul Cléon-Fonte a avut 22 de variante cea mai mică fiind de 956 cc (1.0 L), iar cea mai mare a atins 1,578 cc (1.6 L).

În Franța, Cléon-Fonte și-a încheiat cariera în decembrie 1996 când astfel de propulsoare au fost montate pentru ultima dată pe modele ca Twingo și Clio (1,2 L) sau Supercinq „Bye Bye” (1,4 L), într-o ediție care a marcat și sfârșitul producției Renault 5.

Dacia a continuat producția de Cléon-Fonte până în 29 noiembrie 2004 când de pe linia de fabricație a ieșit ultimul propulsor de acest tip. Era vorba de un model de 1,6 litri (Seria 2527155), cu injecție de combustibil, care producea 68 CP.

De la lansare, în total, peste 27 de milioane de unități de Cléon-Fonte au fost produse de Renault și Dacia, dintre care 15 milioane au fost construite în Franța. Acest motor a fost asamblat și în Portugalia, Spania, Turcia, Columbia și Argentina.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.