DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Vaccinul 'Sputnik V' are efecte secundare: 1 din 7 voluntari a acuzat probleme care au dispărut a doua zi

Tass
vaccin corona rusia

Unu din șapte voluntari înscriși pentru testarea vaccinului rusesc împotriva COVID-19 s-a plâns că are efecte secundare, precum stări de slăbiciune și dureri musculare, a anunțat ministrul sănătății de la Moscova, relatează The Moscow Times, potrivit Mediafax.

Studiile clinice finale ale vaccinului rusesc denumit „Sputnik V” au început la în această lună, la Moscova, existând însă incertitudini cu privire la siguranța și eficacitatea acestuia pe termen lung.

Mihail Murașko, ministrul sănătății din Rusia, a spus că au fost vaccinați până acum peste 300 dintre cei 40.000 de voluntari înscriși.

„Aproximativ 14% au avut mici efecte secundare de slăbiciune, dureri musculare pentru 24 de ore și ocazionale creșteri ale temperaturii”, a spus ministrul citat de agenția TASS, adăugând că aceste simptome au dispărut a doua zi. „Complicațiile sunt detaliate în instrucțiunile de utilizare, fiind previzibile”, a adăugat Murașko.

Potrivit sursei citate, voluntarilor li se va administra o a doua doză de vaccin într-un interval de 21 de zile de la prima injecție. De asemenea, mai mulți oficiali guvernamentali și membri de partid ar participa la această testare.

Populația din Rusia va putea fi testată la finalul lunii noiembrie, începutul lunii decembrie, a spus ministrul rus al sănătății.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.