Mercedes-Benz a livrat anul trecut 2,05 milioane de automobile, a anunţat marţi grupul german, un declin de 1% faţă de 2021, în urma impactului măsurilor din pandemie şi a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, transmite Reuters.
Totuşi, vânzările în trimestrul patru din 2022 au urcat cu 17%, în urma atenuării dificultăţilor logistice şi a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, iar vânzările de vehicule electrice pe baterii au urcat anul trecut cu 124%, la 117.800 unităţi, potrivit Agerpres.
Cererea pentru modelul premium Maybach a fost în special solidă, vânzările din 2022 înregistrând un avans de 37%, pe fondul cererii ridicate din China, Japonia, Coreea de Sud şi Orientul Mijlociu.
Singura regiune importantă unde Mercedes-Benz a raportat un declin al vânzărilor anul trecut a fost China (minus 1%). În schimb, livrările în Europa şi America de Nord au crescut cu 1% şi, respectiv, 3%, iar în restul lumii s-a înregistrat o scădere de a 27% a vânzărilor, în principal în urma suspendării operaţiunilor Mercedes-Benz în Rusia, după invadarea Ucrainei.
Cele mai ieftine vehicule ale Mercedes-Benz, gama entry-level, au înregistrat în 2022 un declin de 10% faţă de 2021, din cauza perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, a anunţat grupul german.
Grupul rival BMW a livrat aproape 2,4 milioane de automobile anul trecut, un recul de 4,8% faţă de 2021, în timp ce livrările brandului BMW au scăzut cu 5,1%.