Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Veniturile Grupului danez LEGO au crescut cu 46% în prima parte a anului faţă de anul trecut, iar profitul net a crescut cu 140%

dailymail.co.uk
lego

Veniturile Grupului danez LEGO, producător de jucării, au crescut cu 46% în prima parte a anului faţă de prima jumătate a anului trecut, la 3 miliarde euro, în timp ce profitul net a crescut cu 140% în primul semestru, la 846 milioane euro.

"LEGO a anunţat astăzi rezultatele financiare şi operaţionale pentru primele 6 luni ale anului, până la 30 iunie 2021. Acestea au înregistrat o creştere de 46% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 23 miliarde coroane daneze (3 miliarde euro). Cifrele de vânzări au crescut cu 36%, un ritm superior mediei industriei jucăriilor, reprezentând astfel o creştere a cotei de piaţă atât la nivel global cât şi în cele mai importante pieţe în care activează compania", anunţă grupul.

Profitul operational a fost de 8 miliarde DKK (1 miliard euro), o creştere de 104% în comparaţie cu prima jumătate a anului 2020, în ciuda unui program de investiţii strategice menite să susţină creşterea pe termen lung.

„Performanţa noastră a fost accelerată de cererea crescută pentru portofoliul nostru, care a atras noi constructori către brandul LEGO®. Creşterea anuală a fost influenţată şi de mai puţine restricţii aduse de pandemia de COVID-19 faţă de anul precedent, ceea ce a permis operarea fabricilor noastre şi, totodată, redeschiderea magazinelor de retail. De asemenea, am putut observa beneficiile investiţiilor multianuale în e-commerce, inovarea de produs şi reţeaua globală a lanţului de aprovizionare. Această performanţă ne va permite să accelerăm investiţiile strategice ale Grupului LEGO în sustenabilitate şi digitalizare”, a declarat Niels B. Christiansen, CEO Grupul LEGO.

Grupurile din toate pieţele au înregistrat rate anuale de creşteri ale vânzărilor de două cifre. Printre cele mai performante teme se numără LEGO® City, LEGO® Star Wars™, LEGO® Harry Potter™, LEGO® Creator Expert şi LEGO® Technic.

Profitul operaţional a crescut de peste două ori, deşi au fost efectuate investiţii majore în iniţiative pe termen lung, precum un nou format de magazine retail, e-commerce, o transformare digitală la nivel de companie, respectiv eforturi de a face produsele şi operaţiunile şi mai sustenabile. De asemenea, profitul operaţional a fost amortizat şi de creşterea costurilor materiilor prime şi a transporturilor, potrivit companiei.

„Privind către a doua jumătate a anului, putem observa în continuare o cerere puternică pentru produsele noastre. Pe termen lung, ne aşteptăm ca aceste creşteri în materie de venituri şi vânzări să se stabilizeze, pe măsură ce oamenii revin la obiceiurile de cheltuieli pre-pandemie. Acest trend, împreună cu planurile noastre de a accelera reinvestiţiile în viitorul companiei, va duce, în continuare, la un nivel de profit standardizat. Investiţiile noastre sunt gândite să contureze un viitor sustenabil pentru companie şi să ducă mai departe misiunea noastră de a avea un impact pozitiv asupra copiilor şi asupra lumii pe care o vor moşteni. Digitalizarea şi sustenabilitatea joacă un rol esenţial în acest sens”, a continuat Niels B. Christansen.

De asemenea, compania a concluzionat şi un program pilot pentru a înlocui plasticul de unică folosit în cutii cu pungi de hârtie, urmând să le introducă în pachete începând cu prima parte a anului 2022. Aceste inovaţii garantează parcursul grupului către dezideratul de a avea ambalaje 100% durabile până în 2025.

"Investiţiile Grupului LEGO în magazinele fizice şi canalele digitale de retail au fost vizibile în prima jumătate a anului. Vânzările din e-commerce, de pe propriile platforme şi ale partenerilor, au crescut cu 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent", mai arată grupul, potrivit News.ro.

De asemenea, compania a lansat un nou format de magazin de retail, care urmează să fie introdus în aproximativ 60 de locaţii în a doua jumătate a anului 2021. Acest format a fost dezvăluit în cadrul inaugurării unui nou magazine flagship în New York în luna iunie.

Grupul LEGO a continuat să extindă reţeaua globală de retail prin inaugurarea a mai mult de 60 de noi magazine LEGO în prima jumătate a anului, mai mult de 40 dintre acestea fiind în China. Numărul total de magazine de retail LEGO a ajuns astfel, pe 30 iunie, la 737, din care 291 sunt localizate doar în China.

În cea de a doua jumătate a anului 2021, compania va accelera investiţiile în transformarea digital multianuală la nivel de grup. Hub-uri digitale au fost deschise în Shanghai şi Copenhaga, pe lângă cele existente la sediul central din Billund şi în Londra.

Până în prezent, Grupul LEGO şi Fundaţia LEGO, care deţine 25% din Grupul LEGO, au donat mai mult de 1,5 miliarde DKK (201 milioane euro) către oganizaţii care susţin copiii şi familiile acestora, mai ales pe cei vulnerabili.

Grupul LEGO® a fost fondat în Billund, Danemarca în 1932 de Ole Kirk Kristiansen. Numele este derivat din două cuvinte daneze, LEg GOdt, cu semnificaţia „Joacă bine”. Astăzi, Grupul LEGO continuă să fie o companie de familie, cu sediul central în Billund. Produsele LEGO sunt comercializate în peste 130 de ţări din întreaga lume.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.