Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Japonezii i-au venit de hac noului coronavirus: Creatura cu care niponii țin Covid-ul la distanță

Amabie, creatură legendară stranie, a devenit amuleta japonezilor în faţa coronavirusului, după ce biblioteca universitară din Kyoto a publicat o ilustraţie a ei din 1846, potrivit news.ro.

Imaginea creaturii cu păr lung, solzi ca de peşte şi cioc de pasăre, este crezut că protejează împotriva epidemiilor.

La începutul lunii martie, biblioteca universitară din Kyoto a publicat pe Twitter o ilustraţie cu acest „yokai”, termen folosit în cultura niponă pentru creaturile supranaturale, potrivit Le Figaro.

Alături de imagine este scris un text în care e povestit cum Amabie i-a apărut unui responsabil al regiunii Kumamoto pentru a-l avertiza cu privire la propagarea unei maladii infecţioase. Creatura i-a cerut să o deseneze şi să arate portretul ei oamenilor pentru a-i proteja de virus, potrivit textului.

Citește și: Cristoiu, atrage atenția: ‘Falimentul nu vizează multinaționalele, tefeliștii, bugetarii, ci clasa de mijloc’

Mesajul bibliotecii a devenit viral, iar numeroşi artişti, amatori sau profesionişti, au desenat-o pe Amabie şi au publicat versiunile lor pe reţelele de socializare, sub hashtag-ul #Amabiechallenge. Mai mult, au fost create şi prăjituri şi produse de patiserie sub forma curioasei creaturi.

Folclorul japonez abundă de yokai, spirite rele, dar şi binevoitoare faţă de oameni. Multe sunt acum uitate.

De la începutul epidemiei în Japonia au fost înregistrate peste 16.500 de contaminări cu noul coronavirus şi 729 de decese.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.