Zece primării din Bihor, din totalul celor 101, vor face achiziţii proprii pentru produsele distribuite elevilor prin "Programul pentru şcoli al României", a informat, miercuri, Biroul de presă al Consiliului Judeţean (CJ), potrivit Agerpres.
Cele 10 UAT-uri care şi-au asumat realizarea procedurilor aferente "Programului pentru şcoli al României" în perioada 2021-2023 sunt: Beiuş, Cociuba Mare, Dobreşti, Hidişelu de Sus, Lugaşu de Jos, Lunca, Oşorhei, Pietroasa, Şoimi şi Tărcaia.
CJ Bihor a aprobat recent, în şedinţa ordinară din 16 septembrie, derularea procedurilor de atribuire a contractelor sau a acordurilor-cadru pentru achiziţia produselor în "Programul pentru şcoli al României". CJ va organiza, astfel, procedurile pentru 91 de unităţi administrativ-teritoriale (UAT) din 101, iar în perioada următoare va demara licitaţia publică pentru achiziţionarea produselor care se distribuie prin acest program pentru o perioadă de doi ani şcolari, respectiv 2021-2022 şi 2022-2023.
Finalizarea licitaţiei deschise pentru UAT Judeţul Bihor este prognozată în luna decembrie, dar pentru UAT-urile care şi-au asumat responsabilitatea derulării Programului pentru şcoli al României, licitaţia se poate finaliza mult mai rapid, întrucât procedura simplificată (pentru achiziţii de până la 1 milion de lei, fără TVA) şi achiziţia directă (până la 135.000 lei, fără TVA) presupun termene mai scurte şi proceduri simplificate.
"Totodată, aceste UAT-uri pot susţine dezvoltarea firmelor din zonă prin contractarea unor produse locale care vor ajunge proaspete şi la timp elevilor şi preşcolarilor beneficiari", se arată în comunicat.