O femeie din San Jose, California, a trăit timp de peste un an o situație halucinantă: a primit zilnic colete Amazon pe care nu le-a comandat niciodată. Zeci, uneori sute de cutii, în principal conținând huse auto din piele sintetică, i-au fost livrate fără oprire la ușa casei. Motivul? Un vânzător chinez a trecut adresa ei ca punct de retur pentru clienții nemulțumiți, potrivit New York Post.
Vinovatul este Liusandedian, un comerciant din China care vinde produse ieftine pe Amazon. Se pare că husele de scaune comercializate de acesta nu corespund adesea specificațiilor, motiv pentru care mulți clienți americani le returnează. Însă, în loc să trimită retururile la o adresă proprie sau către un centru logistic, vânzătorul a listat adresa femeii — Kay — drept punct de retur în SUA.
„A început cu un singur colet. Am crezut că e o greșeală. Dar au început să vină tot mai multe, zi după zi, lună după lună”, a declarat Kay pentru ABC 7.
Munți de colete la ușă
Cutii după cutii s-au adunat în curtea și aleea casei, până când acestea au devenit aproape imposibil de folosit. „Curtea și aleea din fața casei au devenit neutilizabile, cutiile ajungând la înălțimea pieptului.” Situația a ajuns atât de gravă încât femeia a fost nevoită să mute coletele pentru a-și putea ajuta mama, în vârstă de 88 de ani, să intre în casă.
Deși a făcut cel puțin șase plângeri către Amazon, compania nu a luat măsuri decisive timp de luni întregi. „De fiecare dată mi s-a spus că se va opri. Dar nimic nu s-a schimbat”, povestește Kay.
Într-o încercare de a compensa disconfortul creat, Amazon i-a oferit un card cadou de 100 de dolari. Însă gestul a fost perceput ca insuficient, mai ales în contextul în care compania i-ar fi sugerat femeii să doneze sau să returneze coletele pe cheltuiala ei. „Cum să fie treaba mea să scap de ele, când vânzătorul tău nu respectă regulile?”, se întreabă ea.
Amazon reacționează abia după ce cazul a devenit public
Conform regulilor Amazon, comercianții internaționali trebuie să ofere o adresă de retur în SUA sau să asigure etichete de retur plătite. Dacă nu respectă aceste cerințe în 48 de ore, Amazon poate rambursa clientul și sancționa vânzătorul. Totuși, în acest caz, Liusandedian pare să fi profitat de o lacună a sistemului, folosind o adresă reală — dar care nu avea legătură cu afacerea sa.
Abia după ce cazul a fost relatat în presă, Amazon a intervenit. „Ne cerem scuze clientei și colaborăm direct pentru a rezolva definitiv situația”, a transmis compania într-un comunicat.
Kay speră că totul s-a încheiat. Sau cel puțin că mâine dimineață nu va mai găsi un alt colet în fața ușii.
Comentează