Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informaÈ›ii È™i È™tiri
  • experienÈ›a premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi È™tiri, exclusivități È™i breaking news
DESCARCÄ‚ APLICAÈšIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

10 ani de la naufragiul vasului de croazieră Costa Concordia, soldat cu 32 de morţi. Cauza accidentului

costa concordia

Căpitanul Marinei italiene Gregorio De Falco, cel care a coordonat în urmă cu 10 ani operaţiunile de salvare după naufragiul vasului de croazieră Costa Concordia în apropierea Insulei Giglio (centru), soldat cu 32 de morţi, a declarat că toţi pasagerii ar fi putut fi salvaţi şi că ceea ce s-a întâmplat a fost doar o consecinţă a "comportamentului infam" al comandantului navei, Francesco Schettino, transmite joi EFE.

"Nu a fost un accident de navigaţie. Totul s-a întâmplat din cauza comportamentului infam al unei persoane", a declarat pentru EFE căpitanul De Falco, referindu-se la cele întâmplate în noaptea de 13 ianuarie 2012, când o manevră de neînţeles chiar şi acum, făcută pentru ca mama unui membru al echipajului să poată vedea nava de aproape, a provocat impactul cu o stâncă al vasului de croazieră la bordul căruia se aflau 4.229 de persoane, potrivit Agerpres.

De Falco a devenit "erou" în acea noapte, după ce a preluat comanda operaţiunilor de salvare şi după ce s-a scurs în presă conţinutul unei convorbiri telefonice în care, după ce a aflat că Schettino abandonase nava în timp ce la bord se aflau încă sute de persoane care încercau să se salveze, i-a urlat acestuia: "Treci înapoi la bord, idiotule!"

"Alessandro Tossi, oficialitatea care se ocupa de transmisiunile radio la Căpitănia Portului Livorno, mi-a spus: 'Căpitane, uitaţi cum stă treaba, cei de pe vas ne iau peste picior...' Spunea asta pentru că primiseră un telefon de la o persoană care susţinea că mama sa se afla la bord şi îi povestise că vasul rămăsese fără curent electric şi li se ceruse să-şi pună vestele de salvare, însă ni se părea ceva în neregulă pentru că de pe vas cădeau obiecte. Or, aceasta însemna că vasul este înclinat, dar de pe navă insistau că este doar o problemă electrică", rememorează căpitanul italian.

De Falco mai declară că "s-a aflat ulterior că, încă din primele momente de după impact, la orele 21:50, comandanţii navei au ştiut la perfecţie că nava va trebui abandonată, iar unul dintre maşinişti a declarat, după cum se poate auzi într-o înregistrare, că vasul se scufunda".

"Ar fi trebuit să dea alarma generală şi să se treacă la evacuarea ordonată a pasagerilor. Dacă s-ar fi făcut acest lucru, dat fiind că vasul avariat a rămas suficient timp în aceeaşi poziţie fără să se încline prea mult, ar fi putut fi folosite bărcile de salvare aflate la bord şi toată lumea ar fi putut fi salvată", a declarat De Falco, în prezent senator.

El mărturiseşte că, în momentul în care a aflat că Schettino a abandonat nava, pentru el a fost "o dezamăgire cumplită", pentru că, "în astfel de cazuri, comandantul este interlocutorul nostru", iar "acolo nu mai era nimeni".

De Falco a explicat că s-a încercat contactarea lui Schettino în mai multe rânduri şi că abia după miezul nopţii acesta a răspuns şi a dat asigurări că dirija operaţiunile de la bordul unei bărci de salvare. "S-a aflat ulterior că se afla de ore bune pe Insula Giglio", deplânge el.

Deşi unele oficialităţi responsabile de tragedie nu au fost închise deoarece au primit pedepse sub trei ani şi singurul aflat la închisoare este Schettino, care a primit o pedeapsă de 16 ani, De Falco dă asigurări că în urma procesului a ieşit la iveală tot adevărul şi că aceasta este una dintre puţinele tragedii italiene asupra căreia "nu mai există niciun mister".

ACTIVEAZÄ‚ NOTIFICÄ‚RILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.