Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

5.000 de lei poți să primești de la ARCUB dacă ai o idee pentru un proiect cultural

Artmark
colectii de arta

ARCUB a lansat programul „Bucureşti RE:imaginat” - Burse de idei pentru proiecte culturale, componentă a mecanismelor de sprijin destinate sectorului creativ din Bucureşti. Programul se adresează domeniilor culturale care includ, dar nu sunt limitate la: arte vizuale, arte performative, arhitectură, peisagistică, arte digitale, educaţie culturală, intervenţie artistică. Fiecare idee de proiect selectată va primi o bursă în valoare de 5.000 lei, informează News.ro.

Programul se desfăşoară cu sprijinul Direcţiei Cultură, Învăţământ, Turism din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, prin ARCUB - Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti, în parteneriat cu Fundatia The Institute, DC Communication SRL, Filiala Teritorială Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România, Nod Makerspace, Zeppelin, Attila Kim Architects şi Insula 42.

Programul „Bucureşti RE:imaginat” este un apel de idei de proiecte culturale adaptate nevoilor şi contextului actual al Bucureştiului. Aflat la prima ediţie, programul „Bucureşti RE:imaginat” este unul dintre instrumentele de susţinere şi implicare a artiştilor şi a altor persoane fizice din comunitatea creativă a Bucureştiului, active în dezvoltarea oraşului.

Selecţia ofertelor culturale se face de către o comisie de experţi culturali cu o activitate de referinţă în diferite domenii culturale (politici publice, arhitectură, urbanism, design, arte plastice, patrimoniu, proiecte comunitare, marketing şi comunicare), din care fac parte: Corina Şuteu (consultant cultural internaţional, expert în politici publice culturale, fost ministru al culturii), Andrei Borţun (CEO The Institute), Teodor Frolu (arhitect, antreprenor în industrii creative, co-fondator DC Communication & The Ark), Ştefan Ghenciulescu (arhitect, critic şi cercetător în domeniul arhitecturii şi urbanismului, redactor-şef al revistei Zeppelin, conferenţiar universitar în cadrul Universităţii de Arhitectură şi Urbanism „Ion Mincu”), Dorothee Hasnaş (consilier pe patrimoniu şi curator Street Delivery din partea Filialei Teritoriale Bucureşti a Ordinului Arhitecţilor din România), Attila Kim (arhitect şi Comisarul României pentru Bienala de la Veneţia), Tamina Lolev (arhitect şi co-fondator Nod Makerspace).

Scopul programului este de a dezvolta un portofoliu de idei care oglindesc nevoile culturale majore ale oraşului şi de a contribui astfel la creşterea calităţii şi atractivităţii spaţiului public pentru cetăţenii oraşului, la descentralizarea ofertei culturale din oraş, consolidând şi dezvoltând în acelaşi timp sectorului creativ din Bucureşti.

În urma apelului, vor fi selectate 35 de idei de proiecte culturale care vor fi susţinute ulterior în vederea dezvoltării şi implementării atât de către ARCUB, cât şi de către partenerii programului şi alţi parteneri şi finanţatori publici sau privaţi, prioritizând implicarea câştigătorului bursei în acest proces.

Principalele obiective ale programului „Bucureşti RE:imaginat” sunt identificarea unor idei de proiecte transformatoare pentru Bucureşti care pot genera o schimbare în ce priveşte calitatea vieţii în oraş la nivel micro sau macro, dezvoltarea unui portofoliu de idei care răspund temelor şi nevoilor culturale majore ale oraşului, încurajarea ideilor de proiecte inter/transdisciplinare care propun noi perspective şi moduri de acţiune, cu impact pe termen lung şi, nu în ultimul rând, dezvoltarea unei reţele şi a unui mecanism de implementare şi susţinere financiară a celor mai bune idei în colaborare cu alţi operatori şi finanţatori publici sau privaţi. Alături de aceste obiective prioritare, noul mecanism de sprijin încurajează adresarea în subsidiar şi a altor obiective subordonate Strategiei Culturale a Municipiului Bucureşti 2016-2026.

Ideile propuse vor răspunde, în mod specific, cel puţin uneia din următoarele teme ale programului „Bucureşti RE:imaginat”:

REconectarea afectivă a locuitorilor Bucureştiului la oraşul în care trăiesc prin proiecte participative, colaborative;

REcuperarea spaţiului public de către locuitorii oraşului prin proiecte care propun modalităţi noi de folosire a spaţiului public;

REdescoperirea istoriei oraşului prin proiecte care documentează şi pun în valoare istoria oraşului, a cartierelor sau a locuitorilor oraşului;

REinventarea / REconectarea digitală prin proiecte care utilizează noile tehnologii digitale sau multimedia ca instrument de reconectare a locuitorilor cu oraşul;

REciclarea, REfolosirea, REsponsabilitatea faţă de mediu prin proiecte care au în vedere aspectele legate de mediu şi dezvoltare sustenabilă.

Apelul este deschis exclusiv persoanelor fizice sau grupurilor de persoane active în viaţa creativă din Bucureşti, care pot face dovada activităţii culturale, artistice, educaţionale prin prezentarea unui portofoliu din care să reiasă experienţa sa în domeniile enumerate mai sus. În cazul solicitanţilor cu o experienţă mai mică de un an, se va lua în considerare voluntariatul în cadrul unor programe şi proiecte din domeniile enumerate, însoţit de o scrisoare de recomandare.

Iniţiativa vizează oferirea unor burse de idei, în urma unui proces de selecție, persoanelor fizice active în comunitatea creativă din Bucureşti.

Valoarea totală a fondului se ridică la suma de 186.500 lei, care va putea fi alocată unui număr maxim de 35 idei de activare culturală. Fiecare idee de proiect selectată va primi o bursă în valoare de 5.000 lei (net).

Prezentul apel se va desfăşura în trei etape: depunerea, selectarea ideilor şi acordarea burselor (octombrie - decembrie 2021), Incubatorul de idei (ianuarie-februarie 2022) şi Târgul de idei: prezentarea publică a ideilor selectate (martie 2022).

Proiectele pot fi înscrise până la data de 27 noiembrie 2021, ora 15.00, prin e-mail, la adresa bursedeidei@arcub.ro. Lista documentelor necesare înscrierii este disponibilă pe arcub.ro în secţiunea Finanţare - Burse de idei. Selecţia ideilor finaliste din cadrul programului va fi anunţată pe 7 decembrie 2021.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.