Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Adrian Criţ, director STB: 'Ne dorim mijloace de transport mai curate, care să vină la timp în staţie'

Facebook
STB autobuz

Directorul general al Societăţii de Transport Bucureşti (STB), Adrian Criţ, a declarat că doreşte ca mijloacele de transport în comun să fie mai curate, să vină la timp în staţie şi a afirmat că bicicletele ar trebui să circule pe străzi adiacente.

"Ne dorim angajaţi care să aducă calitate serviciului de transport public. Dacă facem o comparaţie între ceea ce înseamnă resursa umană din cadrul STB şi resursa umană din cadrul celorlalte companii de transport, ponderea nu e nici măcar de 1 la 10. Gândiţi-vă la ce înseamnă reducerea programului de transport pentru o companie care în momentul de faţă are are 11.000 de angajaţi. Prin măsurile ce trebuie luate, aproape o zecime trebuie să fie reutilizaţi în altă direcţie, drept urmare, ne dorim predictibilitate şi pentru noi ca societate. Acest lucru trebuie foarte bine trasat în contractul de delegare pentru următorii 10 ani, luând în considerare dezvoltarea transportului public", a spus Adrian Criţ, luni, la dezbaterea publică a trei proiecte privind delegarea serviciului de transport public în regiunea Bucureşti-Ilfov, potrivit agerpres.ro.

În opinia sa, un contract de delegare trebuie să fie foarte bine negociat, astfel încât să nu aibă sincope şi să poată fi actualizat în funcţie de cerinţele din trafic.

Adrian Criţ este de părere că bicicletele ar trebui să circule pe străzi adiacente.

"Dată fiind infrastructura Bucureştiului şi densitatea care este în Bucureşti (...), e atipic să spui că dezvolţi piste de biciclete pe aceleaşi culoare, pe aceleaşi bulevarde în care trebuie să am şi transport public şi circulaţia vehiculelor şi altor mijloace nemotorizate. Îmi doresc transport cu bicicleta şi cu mijloace nemotorizate, dar poate identificăm alte zone, ştiu eu, străzi adiacente prin care să ajungem la aceeaşi destinaţie", a spus Adrian Criţ.

Potrivit acestuia, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti - Ilfov (TPBI) are în prezent datorii către STB de circa 1.260.000.000 de lei.

"Să prestezi serviciu public, să ai şi calitate, fără a avea fondurile necesare, e greu. Avem două eşalonări efectuate, una pentru un an, una pentru cinci ani, dar obligaţiile sunt în continuare presante pentru noi, pe lângă contribuţiile lunare pe care trebuie să le achităm, avem şi eşalonările. Pentru componenta eşalonată pe 5 ani rata e de 7 milioane şi jumătate de lei pe lună, pentru componenta pe 1 an - e de circa 30 de milioane de lei", a afirmat Adrian Criţ.

Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu a menţionat că Municipalitatea are datorii moştenite de pe vremea fostei administraţii către TPBI, care, la rândul său, este datoare la STB. Cât priveşte benzile unice, el a menţionat că experţii vor preciza unde să fie trasate acestea.

Vasile Petrariu, reprezentant a peste 9.000 de salariaţi ai STB în calitate de sindicalist şi consilier municipal PSD, a atras atenţia asupra faptului că STB are specificitatea lui.

El a explicat că structura parcului de vehicule nu este similară cu cea a celorlalţi operatori. Potrivit acestuia, un alt lucru de care nu s-a ţinut cont este dimensiunea parcului circulant.

"Nu s-a luat în calcul atunci când se fac comparaţii că avem peste 11.000 de salariaţi cu o anumită structură. Nu se ţine cont de vechimea parcului (...) S-a dat copy paste şi cei patru operatori au look-uri similare în proporţie de peste 90%, lucru care nu e corect", a adăugat Petrariu.

Gabriel Rău, consilier municipal USR PLUS, a apreciat obligaţia de afişare în interiorul vehiculelor a posibilităţilor cetăţenilor de a face reclamaţii, însă a propus mai multe detalii, precum aspecte care ţin de dimensiunea şi numărul afişelor de acest tip.

"În acest moment e prevăzută o normă de minim Euro 5 la achiziţia de noi vehicule, dar ne putem imagina că, dacă vorbim pe o perioadă de 10 ani, ar trebui să avem această normă maxim 3-4 ani sau până reuşim să schimbăm vechea flotă integral", a adăugat Gabriel Rău.

Consilierul municipal USR PLUS Anamaria Gram este de părere că trebuie să existe în contractul de delegare nişte standarde privind curăţenia. "Pe primul punct pentru mine - scăderea costurilor, pe care aş vrea să o atingem prin acel audit tehnico-economic care este prevăzut în contractul de delegare", a spus Anamaria Gram.

Totodată, ea consideră că programul de circulaţie trebuie să fie afişat în fiecare staţie şi respectat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.