Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

AEP solicitată pentru a verifica legalitatea şi finanţarea afişajelor de publicitate politică

AEP

Platforma Acţiunea Civică a Tinerilor (PACT) solicită Autorităţii Electorale Permanente (AEP) să verifice legalitatea şi modul de finanţare pentru afişele care au scopul declarat de publicitate politică. "Publicitatea electorală începe să se aplice doar în perioada campaniei şi este guvernată de nişte reguli stricte, inclusiv dimensiuni ale afişelor. Publicitatea politică, care e valabilă oricând în afara unei perioade de campanie, nu este guvernată practic de nicio regulă. Este aceeaşi lege care se aplică oricărei formă de publicitate: că e gumă de mestecat, că e şampon sau un candidat politic. Se pot cheltui sume de bani enorme, nu există reguli despre ce să apară pe aceste materiale publicitare", a declarat, vineri, Sebastian Burduja, fondator PACT, într-o conferinţă de presă.

El a apreciat că este o concurenţă "cel puţin neloială" ca marile partide să "împânzească oraşul cu materiale de promovare electorală, iar ceilalţi să stea pe margine". "Am văzut la un moment dat un candidat la un sector care dăduse la imprimerie o sută de mii de broşuri. Probabil în jurul valorii de 20.000 de euro. De unde? AEP chiar spune (...) că ei şi în afara perioadei de campanie electorală au responsabilitatea de a verifica legalitatea şi finanţarea acestor materiale, chiar dacă sunt doar de publicitate politică. Vrem să vedem şi noi de la AEP un raport, în cel mai scurt timp, legat de chestia aceasta. Să îşi asume un calendar. Au spus că urmează să facă verificări, vrem să vedem şi un termen limită şi nişte rezultate făcute publice", a mai declarat Burduja.

Cosmin Drăgoi, membru PACT, a apreciat că publicitatea politică este o formă de a fura startul campaniei. "Dacă cineva ne spune că un banner cât jumătate din bloc este un mod de a strânge semnături sau campanie politică, că un banner care arată un candidat la un sector, dar pe care nu scrie "candidez la sectorul cutare" nu reprezintă campanie electorală, acea persoană probabil că nu are mare încredere în competenţele intelectuale ale oamenilor care văd acel banner. Haideţi să nu ne lăsăm luaţi de proşti! Aceasta e campanie electorală. Mascată, nemascată... Mie mi se pare foarte puţin mascată şi ar trebui sancţionată, pentru că cine fură statul, ne întrebăm ce va face apoi", a precizat el. Sebastian Burduja a menţionat că un simpatizant al PACT a sesizat AEP asupra afişajelor de acest tip care au apărut înaintea campaniei electorale, iar Autoritatea a răspuns că există distincţie între publicitatea politică şi publicitatea electorală, cele două fiind guvernate de două legi diferite. De asemenea, PACT a înaintat o scrisoare deschisă către AEP şi conducerea Camerei Deputaţilor, respectiv a Senatului pentru a afla care sunt condiţiile în care acest afişaj electoral se poate desfăşura în precampanie electorală, însă deocamdată nu a primit niciun răspuns.

PACT a demarat campania 'Candidezi ca un hoţ', prin care toţi cetăţenii care vor să semnaleze forme de publicitate electorală înainte de termen o pot face prin postarea de materiale video sau foto pe următoarea pagină: https://www.facebook.com/Candidezi-ca-un-ho%C5%A3-1760360297526900, anunţă Agerpres.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.