Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Alexandru Slusari solicită explicații în legătură cu dosarul privind recuperarea Aeroportul Chișinău

gazetadechisinau.md
aeroport chisinau

Vicepreședintele Platformei DA, Alexandru Slusari, este indignat de faptul că Procuratura tergiversează finalizarea anchetei privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău.

Reamintim că Aeroportul Internațional Chișinău a fost dat în concesiune în 2013, pentru 49 de ani. Compania „Avia Invest”, controlată de Șor (condamnat la 7 ani și 6 luni de închisoare în dosarul fraudei de la Banca de Economii), s-a angajat atunci să investească 244 de milioane de euro în modernizarea acestuia. Un raport al Centrului Național Anticorupție din 2015 menționează că procesul de concesionare s-a facut netransparent, iar firma concesionară este învinuită că, în loc sa investească banii proprii în modernizare, investește din profitul aeroportului (din taxa de 9 euro per pasager). Firma familiei de miliardari Rothschild a intrat în posesia Aeroportului Internațional Chișinău după ce a achiziționat 95% din „Avia Invest” SRL.

Într-o postare pe o rețea se docializare, Slusari menționează că au trecut deja 2 ani de la re-pornirea dosarului penal pe cazul concesionării Aeroportului, însă ancheta până în prezent nu este finalizată, transmite știri.md

"În august 2019 Procurorul general interimar Robu a dispus re-pornirea dosarului penal pe cazul concesionării Aeroportului, clasat anterior la comanda directă a lui Plahotniuc.

Au trecut doi ani, însă ancheta până în prezent nu este finalizată, chiar dacă dosarul sub aspectul complexității nu poate fi comparat cu cazul furtului miliardului cu sute de conturi și mii de transferuri bancare, deși și aici procuratura s-ar fi putut mișca mult mai rapid.

Cunosc subiectul foarte bine. Recomand tuturor să citiți raportul comisiei parlamentare de anchetă condusă de colegul meu Igor Munteanu. Știu precis că procuratura dispune de toată informația, însă la faza finală ancheta s-a oprit. Tocmai atunci când a fost creată coaliția Dodon-Șor.

Vă amintesc cele mai importante elemente ale acestei crime de rezonanță națională:

1. Concursul a fost organizat în baza Hotărârii Guvernului nr. 321 din 30 mai 2013, în care, CONTRAR legislației, a fost stipulat că Aeroportul urmează a fi concesionat în cadrul unui concurs ÎNCHIS. Autorul acestei hotărâri este Valeriu Lazar, ministru al economiei din acea perioadă. Tot el, alături de Iurii Leancă, a promovat active acest concept - drept dovadă ar fi ședința Guvernului, la care a fost aprobată aceasta hotărâre cu un singur vot împotrivă (Mihail Formuzal).

2. Același document a permis includerea taxei aeronautice de 9 euro pentru fiecare pasager, care zboară din Aeroportul Chișinău, chiar dacă această taxă era legată de un credit, achitat demult de Aeroport către o instituție financiar-bancară internațională.

3. Comisia de concurs, condusă de cumătrul lui Dodon, Tudor Copaci, nu a anunțat despre concurs nicio companie occidentală cu expiriență. Acest fapt a fost probat de către Procuratură în cadrul dosarului.

4. Tot concursul din start a fost mimat și tot procesul a fost organizat aproape deschis pentru ca Șor să preia Aeroportul. Caietul de sarcini a fost întocmit în oficiul Șorholdingului. Responsabil era directorul Întreprinderii de Stat Aeroportul Chișinău Petru Jardan, actualul deputat din fracțiunea Șor. Nu este ipoteza mea, ci concluzia anchetei Procuraturii, la care eu am avut acces.

Reieșind din cele menționate, apare o întrebare firească: de ce Procuratura tergiversează finalizarea anchetei pe dosarul Aeroportului?

Apropo, verdictul judiciar pe acest dosar ar ajuta enorm pentru a întoarce Aeroportul statului în temeiul faptului că concursul a fost viciat în urma unei scheme criminale.

La fel, sunt curios de ce nu au niciun statut în cadrul dosarului penal Valeriu Lazar și Iurii Leancă, care evident au comis abuz în serviciu prin elaborarea și promovarea unui act normativ ilegal. Aștept informația Procuraturii pe acest subiect și rog implicarea presei independente și a societății civile, care în ultima perioadă nu știu de ce au uitat de problema Aeroportului", a scris politicianul.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.