Televiziunea Pro TV a fost amendată cu 10.000 de lei de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), marţi, pentru difuzarea unui spot publicitar pentru casa de pariuri NetBet, în care este folosită în mod eronat marca Steaua, făcându-se referire la echipa de fotbal FCSB, acesta încălcând şi legislaţia audiovizulă cu privire la protecţia minorului, din cauza orelor nepotrivite la care a fost difuzat.
Spotul Net Bet a fost ilustrat cu imagini surprinse din tribunele unui stadion, iar vocea din off a adăugat: ”Forţa Steaua! Ştim că astăzi vei câştiga! NetBet, sponsor oficial al echipei Steaua”. Spotul s-a încheiat cu afişarea unei coperte pe care au fost titrate următoarele: ”NetBet; sponsor oficial FCSB”. Astfel, deşi titrarea a fost corectă - sponsor oficial al FCSB, anunţul audio a fost greşit - sponsor oficial al echipei Steaua.
Citește și: O legendară fabrică, ÎNGROPATĂ definitiv! Ce mutare de proporții face un GIGANT european pe piaţa locală
”Reclama Net Bet a folosit numele Steaua Bucureşti abuziv, ei fiind sponsorul echipei FCSB”, arată o reclamaţie a spotului înregistrată la CNA.
Prezent în şedinţa CNA, Cristian Petrea, preşedintele Clubului Sportiv al Armatei Steaua, a amintit că în 2014, în decembrie, ÎCCJ a anulat marca Steaua Bucureşti deţinută de SC FC Steaua Bucureşti SA de la Registrul Comerţului. În decembrie 2016, Curtea de Apel Bucureşti a decis că elementul verbal al mărcii Steaua şi Steaua Bucureşti aparţin în exclusivitate Clubului Sportiv al Armatei Steaua şi orice entitate care doreşte să folosească nu poate să o facă fără consimţământul Clubului.
”Rugămintea este ca instituţiile de media să informeze corect. Noi dorim prin toate acţiunile noastre să protejăm marca Steaua Bucureşti”, a spus Petrea.
Amenda a fost propusă de Monica Gubernat şi a fost votată în unanimitate de cei nouă membri CNA prezenţi la şedinţă - Răsvan Popescu, Dorina Rusu, Gabriel Tufeanu, Laura Georgescu, Monica Gubernat, Viorel Vasile Buda, Orsolya Borsos şi Florin Gabrea.
Sancţiunea a fost dată în baza articolului 39, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia: ”Difuzarea în serviciile de televiziune şi de radiodifuziune a programelor care pot afecta dezvoltarea fizică, mentală sau morală a minorilor se poate face numai dacă, prin alegerea intervalului orar de difuzare, prin codare sau ca efect al altor sisteme de acces condiţionat, se asigură faptul că minorii din zona de transmisie, în situaţii normale, nu pot auzi sau vedea emisiunile respective”.
Amenda a fost dată şi în baza articolului 3, alineatul 2 din Legea audiovizualului, potrivit căruia toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor.
Reprezentantul Pro TV la CNA a atras atenţia că spotul este pentru brand şi, prin urmare, nu s-a încălcat legislaţia cu privire la protecţua minorilor.
”Spotul este la brand, la o firmă care sponsorizează echipa de fotbal, şi nu la pariuri online sau la domeniul de activitate al respectivei firme. Din punctul nostru de vedere nu s-a încălcat legislaţia cu privire la protecţia minorilor. Legat de folosirea denumirii Steaua aş vrea să ţineţi cont că nu a fost făcut de Pro TV”, a spus Adelina Sandu, reprezentant Pro TV.
Şedinţa se desfăşoară în absenţa membrilor CNA Radu Herjeu şi Radu Călin Cristea.