Lovitură DURĂ pentru Aeroportul Henri Coandă: Ce RESTRICŢII au fost IMPUSE de Autoritatea Aeronautică, după problemele la piste

Autor: Alexandra-Maria Cioroianu
Publicat: 04-04-2018 20:57
Actualizat: 04-04-2018 21:59

Autoritatea Aeronautică Civilă Română a transmis conducerii aeroportului Henri Coandă o decizie de restricționare a traficului aerian pentru anumite categorii de aeronave, scrie Boarding Pass.ro.

Citeşte şi: Se anunţă dezvăluiri BOMBĂ, în scandalul protocoalelor! SRS: 'Mâine PUBLIC fotografii şi documente...'

Măsura vine după ce zilele trecute Asociația Pro Infrastructură a publicat câteva fotografii cu gropi formate pe căile de rulare și pe pistele aeroportului Henri Coandă din București.

Astfel, pe Otopeni ar trebui să nu mai opereze aeronave de tipul Boeing 757, 767, Airbus A300, A310, Boeing 747, 777, 787, Airbus A330, A340, A350, Boeing 747-8 și Airbus A380.

Citeşte şi: CUTREMUR în fotbalul românesc: Un patron de club, CONDAMNAT la opt ani de închisoare cu executare

În ciuda acestei restricționări recomandate conducerii aeroportului, acest lucru nu s-a întâmplat, iar Turkish Airlines zboară în continuare cu Airbusuri A330 în fiecare dimineață și seară la București, iar mâine, 5 aprilie, operatorul israelian EL AL va ateriza din nou în jurul orei 12:30 cu un Boeing 747-400.

Pista 08R/26L, singura operațională pe întreaga lungime de 3.500m, cârpită în repetate rânduri cu straturi subțiri de asfalt, a ajuns să reprezinte un adevărat risc de siguranță. Spre exemplu, la data de 30 martie, în urma decolării unei aeronave Boeing 747-400 a companiei israeliene EL AL, o bucată din pistă s-a dislocat complet, forțând închiderea de urgență a acesteia.

Citeşte şi: 'SĂGEŢI' către Guvern, după scandalul cu salariile din Educaţie: 'Premierul una spune şi alta face. SĂ-ŞI ASUME declaraţiile...'

O astfel de situație este extrem de gravă, punând în pericol atât siguranța aeronavei cât și a călătorilor, indicând nevoia urgentă de reparații capitale, nefiind vorba de primul incident de acest fel.

În urmă cu trei săptămâni, directorul TAROM Werner Wolff a declarat, la Timişoara, că este nevoie de o investiţie pe Aeroportul Otopeni unde calea de rulare este plină cu gropi care taie roţile aeronavelor. Astfel, TAROM cheltuie bani pe schimbarea roţilor avioanelor de trei, până la cinci ori pe săptămână, în loc să le schimbe la câteva luni.