Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Analistului eToro, Bogdan Maioreanu: 'Coca-Cola vs. Pepsi - vânzările giganților băuturilor răcoritoare își revin după relaxarea restricțiilor'

Radu Pop
Bogdan Maioreanu

Coca-Cola (KO) și rivalul său tradițional, PepsiCo (PEP), au înregistrat rezultate impresionante în al doilea trimestru, vânzările în restaurante fiind din nou în plină creștere după un an dificil din cauza pandemiei. Ambele companii beneficiază de relaxarea restricțiilor și și-au îmbunătățit previziunile privind rezultatele pentru acest an, arătând astfel încredere în redresarea economiei, arată Bogdan Maioreanu într-o analiză pe care o redăm mai jos.

„Coca-Cola a anunțat miercuri venituri de 10,1 miliarde de dolari în al doilea trimestru, în creștere cu 42%, depășind așteptările analiștilor cu 800 de milioane de dolari. Profitul pe acțiune a crescut cu 48%, la 0,61 de dolari, iar veniturile organice ale companiei au crescut cu 38%. Investitorii au fost precauți privind compania în ultima vreme, prețul acțiunilor Coca-Cola având o performanța inferioară indicelui S&P 500 în acest an, dar perspectiva redeschiderii economiei ar putea să le capteze din nou interesul. Compania a înregistrat o revenire a vânzărilor pe canalele HORECA, pe măsură ce restricțiile s-au relaxat pe anumite piețe, ceea ce a generat venituri în T2 al 2021 peste nivelul trimestrului similar din 2019. Provocările Covid-19 încă persistă, deși directorul general al companiei, James Quincey, a declarat că nu vede un impact al variantei Delta asupra vânzărilor, inclusiv în statele cu cele mai ridicate niveluri de infecție.

Pe lângă Covid, Coca Cola s-a confruntat recent și cu o mini criză de PR, când fotbalistul Cristiano Ronaldo a dat la o parte două sticle de Coca-Cola la o conferință de presă la EURO 2020. Internetul a lansat apoi un torent de meme-uri, iar acțiunile s-au prăbușit pentru câteva zile. La o scară mai mare, acesta a fost doar un episod ce reflectă îngrijorarea tot mai mare a publicului cum că băuturile zaharoase pot dăuna sănătății.

Confruntată cu venituri în scădere și cu provocările Covid-19, Coca-Cola a început anul trecut un proces de restructurare care se concentrează pe câteva categorii globale cu "cele mai puternice oportunități din partea consumatorilor", incluzând brand-ul Coca-Cola, băuturile carbogazoase cu arome, cele de hidratare, cafea, ceai, nutriție și lapte. Până la finalul restructurării, vor fi desființate 2.200 de locuri de muncă. Rezultatele încep să se vadă, creșterea veniturilor Coca-Cola fiind dublă procentual față de cea a rivalului său PepsiCo în al doilea trimestru.

Săptămâna trecută, PepsiCo (PEP) a anunțat venituri de 19,22 miliarde de dolari în T2, o creștere de 20,5% față de anul precedent și un profit pe acțiune de 1,72 de dolari, cu 19 cenți peste așteptări. PepsiCo a beneficiat și de redeschiderea localurilor din multe țări occidentale care au relaxat restricțiile, vânzările sale de băuturi răcoritoare crescând cu 21%.

Uitându-ne la rezultatele actuale, pare greu de crezut că John Pemberton, inventatorul Coca-Cola, s-a chinuit să-și vândă "tonicul pentru nervi care previne epuizarea". Un întreprinzător, Asa Griggs Candler, a preluat afacerea în 1888 și a început prin a oferi cupoane gratuite pentru băutură, doar pentru a atrage posibilii clienți. Și, în cele din urmă, întreaga lume s-a lăsat atrasă, Coca-Cola fiind prezentă în peste 200 de țări și înregistrând anul trecut vânzări de peste 33 de miliarde de dolari la nivel mondial.

Pepsi Cola a început în 1893 ca o băutură ce purta numele inventatorului său - Caleb Davis Bradham - Brad's Drink. Numele acesteia a fost schimbat cinci ani mai târziu pentru a reflecta convingerea creatorului său că ajută la evitarea dispepsiei (indigestiei), de unde și numele Pepsi. După fuziunea cu Frito-Lay Inc. în 1965, a luat naștere PepsiCo Inc. În prezent, PepsiCo are o cifră de afaceri globală de peste 70 de miliarde de dolari.

În România, îmbuteliatorii Coca-Cola HBC (CCH.L) și Pepsi - Quadrant Amroq domină top 10 al industriei băuturilor răcoritoare, cu o cifră de afaceri combinată care depășește cifra de afaceri totală a celorlalte 8 companii din top. Coca-Cola HBC este lider de piață cu o cifră de afaceri de peste 2,4 miliarde de lei în 2020, urmată de Pepsi cu 0,94 miliarde de lei. Vânzările totale ale primelor 10 companii au depășit anul trecut 6,1 miliarde de lei, cu perspectiva de a crește și mai mult în acest an datorită reluării activității hotelurilor și restaurantelor", a spus Maioreanu în analiza sa.

Cine este Bogdan Maioreanu

Bogdan Maioreanu, analist și comentator de piață al eToro, are peste 20 de ani de experiență în domeniul serviciilor financiare și al investițiilor, precum și un background solid în jurnalism. A ocupat diferite poziții de conducere în Corporate Banking în cadrul Raiffeisen Bank și OTP Bank, pentru a trece apoi la consultanță în afaceri, lucrând pentru mai multe companii printre care și IBM România. Bogdan are un Executive MBA de la Asebuss și Washington University.

Despre eToro

eToro a fost fondată în 2007 cu misiunea de a deschide piețele globale pentru ca toți cei interesați să poată tranzacționa și investi într-un mod simplu și transparent. Platforma eToro permite tuturor să investească în activele pe care și le doresc, de la acțiuni la mărfuri până la active cripto. Suntem o comunitate globală cu peste 20 milioane de utilizatori înregistrați care își împărtășesc strategiile de investiții; oricine poate copia tranzacțiile celor care au avut cel mai mult succes. Datorită simplității platformei, utilizatorii pot cumpăra, deține sau vinde active, pot să își monitorizeze portofoliul în timp real, și pot tranzacționa oricând doresc.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.