DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

ANI a mai găsit 3 foști sau actuali aleși locali în incompatibilitate

integritate

Agenția Naționalã de Integritate a constatat încãlcarea regimului juridic al incompatibilitãților, existența conflictului de interese de naturã administrativã, precum și posibila sãvârșire a infracțiunii de fals în declarații în cazul a trei foști sau actuali aleși locali (un viceprimar, un fost consilier judeþean, un fost consilier local).

Lista nominalã a celor trei foști sau actuali aleși locali în cazul cãrora Agenția a constatat încãlcarea regimului juridic al incompatibilitãților, existența conflictului de interese de naturã administrativã, precum și posibila sãvârșire a infracțiunii de fals în declarații:

1. SZALKAY IOSIF CAROL, fost Consilier judeþean în cadrul Consiliului Județean Mureș, FALS ÎN DECLARAȚII

În perioada exercitãrii mandatului 2008 - 2012, nu a menþionat în declaraþiile de avere depuse la datele de 14 octombrie 2010, 15 iunie 2011, 15 iunie 2012 și 02 iulie 2012, la rubrica „Datorii”, trei contracte de împrumut încheiate în anul 2010 cu douã persoane fizice de la care a obþinut cu titlu de împrumut suma de 85.000 Euro.

Agenția Naționalã de Integritate a dispus sesizarea Parchetului de pe lângã Judecãtoria Târgu-Mureș, Județul Mureș, în vederea efectuãrii de cercetãri cu privire la posibila sãvârșire a infracțiunii de fals în declarații, prevãzutã și pedepsitã de art. 326 din Codul Penal al României.

Menționãm faptul cã, la data de 31 octombrie 2012, Agenþia Naþionalã de Integritate a constatat în cazul lui SZALKAY IOSIF CAROL și încãlcarea regimului juridic privind conflictul de interese în materie administrativã.

2. ILIEȘI AUREL, viceprimar al Comunei Gherãești, Jud. Neamț,

INCOMPATIBILITATE

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 15 ianuarie 2013 - 10 martie 2014, întrucât a deținut, simultan cu funcția de viceprimar, și calitatea de membru în Consiliul de Administrație al Școlii Gimnaziale Gherãești, încãlcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

3. DÃNESCU GHEORGHE, fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Domașnea, Jud. Caraș-Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitãrii mandatului de consilier local (2008 - 2012), a luat parte la deliberarea și adoptarea hotãrârii Consiliului local al Comunei Domașnea din data de 24 martie 2011 privind aprobarea concesionãrii izlazului comunal al comunei cãtre crescãtorii de animale persoane fizice și a aprobãrii contractului de concesionare a izlazului comunal cãtre crescãtorii de animale persoane fizice.

La data de 11 mai 2011, ulterior aprobãrii acestei hotãrâri, în baza cererii sale scrise, persoana evaluatã a încheiat cu C.L. Domașnea un contract de concesiune, având ca obiect cedarea și preluarea în concesiune a terenului de pãșunat situat în Localitatea Domașnea, în suprafațã de 3,80 ha (durata concesiunii fiind de 5 ani).

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, art. 75, lit. a) și art. 77, alin. (1) și (2) din Legea nr. 393/2004.

Persoanele menționate au încãlcat urmãtoarele prevederi legale:Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

· art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Funcția de primar […] este incompatibilã cu […] funcția de […] administrator, membru al consiliului de administrație […] la societãțile comerciale […] precum și la instituțiile publice; […] ”;

· art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit cãruia „Nu poate lua parte la deliberare și la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soț, soþie, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local”;

· art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „Aleșii locali au un interes personal într-o anumitã problemã, dacã au posibilitatea sã anticipeze cã o decizie a autoritãții publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: soț, soție, rude sau afini pânã la gradul al doilea inclusiv […]”;

· art. 77, alin. (1) și (2) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „[…] consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea ºi adoptarea de hotãrâri dacã au un interes personal în problema supusã dezbaterii; În situaþiile prevãzute la alin. (1), consilierii locali […] sunt obligați sã anunțe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivã”;

· art. 326, alin. (1) din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Declararea necorespunzãtoare a adevãrului, fãcutã unei persoane dintre cele prevãzute la art. 175, în vederea producerii unei consecinþe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurãrilor, declaraþia fãcutã servește pentru producerea acelei consecinþe, se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã și se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãții, funcției sau activitãții respective […]”.

„Persoana […] fațã de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenția Naționalã de Integritate își exercitã atribuțiile cu respectarea principiilor legalitãții, confidențialitãții, imparțialitãții, independenței operaționale, celeritãții, bunei administrãri, precum și al dreptului la apãrare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.