161/2003.
Lista nominală a celor trei aleși locali în cazul cărora Agenția a constatat încălcarea regimului juridic al incompatibilităților:
1.MAIOR SERGIU CLAUDIU, Viceprimar al Municipiului Târgu-Mureș (mandatul 2012 - 2016) Jud. Mureș
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada iulie 2013 - aprilie 2014, întrucât, în timpul exercitării mandatului de Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Târgu-Mureș (mandatul 2012 - 2016), a încheiat un contract de prestări servicii, în valoare de 23.040 Lei, cu Primăria Municipiului Târgu-Mureș, prin P.F.A. MAIOR SERGIU CLAUDIU, încălcând, astfel, dispozițiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 și art 75, alin. (1) din Legea nr. 393/2004.
Menționăm faptul că, la data de 6 septembrie 2013, Agenția Națională de Integritate a mai constatat existența stării de incompatibilitate în cazul lui:MAIOR SERGIU CLAUDIU, întrucât, în timpul exercitării mandatului de consilier local, a mai încheiat un contract de prestări servicii, în valoare totală de 35.840 Lei, cu Primăria Municipiului Târgu-Mureș, prin P.F.A. MAIOR SERGIU CLAUDIU.
2.ȘOIMUȘAN IOAN, Viceprimar al Comunei Șieuț Jud. Bistrița-Năsăud
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 29 iunie 2012 - 17 decembrie 2013, întrucât, simultan cu funcția de viceprimar, a deținut și funcția de administrator al unei societăți comerciale, încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
3.URSALEȘ TRAIAN NICOLAE, Primar al Comunei Meteș Jud. Alba
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 septembrie 2008 - 22 februarie 2013, întrucât, simultan cu funcția de primar, a deținut și calitatea de reprezentant al Consiliului Local Meteș în Consiliul de Administrație al Școlii cu clasele I-VIII Meteș , încălcând, astfel, dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.
ȘOIMUȘAN IOAN nu a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoanele menționate au încălcat următoarele prevederi legale:
art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de primar şi viceprimar […] este incompatibilă cu: funcţia de […] administrator, membru al consiliului de administraţie […] la societăţile comerciale […] precum şi la instituţiile publice”;
art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Consilierii locali […] care au funcţia de […] administrator, […], precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat […] nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte […] ”.
· art. 75, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: […] o societate comercială la care deţin calitatea de asociat unic, funcţia de administrator sau de la care obţin venituri.
„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.
„Persoana […] față de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.
Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalității, confidenţialității, imparţialității, independenţei operaţionale, celerității, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.