Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Apare o nouă funcție-cheie în administrație. Secretarul General al Prefecturii 'mușcă' o halcă importantă din puterile subprefecților

Getty Images
functionar

Pe lângă contrasemnarea ordinelor prefectului, Secretarul General al Prefecturii, funcție recent înființată, va avea puteri de conducere operativă a instituției și va prelua majoritatea atribuțiilor subprefecților.

Guvernul Cîțu a decis la sfârșitul lunii ianuarie să permită prefecților și subprefecților să fie membri de partid, fiind emisă o ordonanță de urgență în acest sens. În același timp, s-a înființat în Prefecturi o nouă funcție: Secretarul General.

Cei 42 de SG-uri nu vor fi, însă, membri de partid, ci „înalți funcționari publici” și „absolvenți de studii superioare juridice, administrative sau științe politice”.

În OUG mai scrie că Secretarul general al Prefecturii coordonează structurile prin care se realizează atât verificarea legalității actelor administrative ale consiliului județean, ale consiliului local și ale primarului, cât și atacarea acestora în instanță. De asemenea, ordinele prefectului sunt contrasemnate de către secretarul general al instituției prefectului, care are sarcina de a le pune în aplicare

Atribuțiile exacte ale secretarului general al instituției prefectului se stabilesc prin hotărâre a Guvernului la propunerea Ministerului de Interne. Internele au elaborat proiectul și Secretarul General al instituției prefectului urmează să aibă următoarele atribuții, majoritatea preluate de la subprefecți:

a) asigurarea stabilității funcţionării instituţiei prefectului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între compartimentele instituţiei prefectului.

b) sprijinirea activității prefectului în exercitarea atribuțiilor privind verificarea legalității, prevăzute la art. 255 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

c) coordonarea structurii/structurilor de specialitate prin care se realizează atribuțiile privind verificarea legalității de către prefect;

d) elaborarea proiectului regulamentului de organizare și funcționare a instituției prefectului, pe care îl supune spre aprobare prefectului;

e) asigurarea transmiterii către persoanele interesate a ordinelor prefectului cu caracter individual;

f) monitorizarea primirii, distribuirii corespondenței și urmărirea soluționării acesteia în termenul legal;

g) elaborarea de studii și rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului;

h) asigurarea transmiterii ordinelor prefectului cu caracter normativ către ministerul care coordonează instituția prefectului și publicării în monitorul oficial local al județului ori al municipiului București, precum și pe pagina de internet a instituției prefectului;

i) îndrumarea secretarilor generali ai unităților administrativ-teritoriale și ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor;

j) gestionarea și urmărirea îndeplinirii măsurilor dispuse de către prefect cu privire la realizarea sarcinilor rezultate din actele normative în vigoare;

k) urmărirea modului de realizare a fluxului de informare-documentare în domeniile de activitate specifice instituției prefectului;

l) înaintarea către prefect a propunerilor cu privire la organizarea și desfășurarea circuitului legal al lucrărilor, informarea documentară, primirea și soluționarea petițiilor, precum și la arhivarea documentelor;

m) acordarea de consultanță autorităților administrației publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrățire și aderare, inițiate de acestea;

m) aprobarea eliberării de extrase sau copii de pe acte din arhiva instituției prefectului, cu excepția celor care conțin informații clasificate;

o) asigurarea secretariatului comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în calitate de secretar al comisiei județene;

p) exercitarea atribuțiilor rezultate ca urmare a aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu și convocarea în ședințe lunare a comisiilor care au ca obiect punerea în aplicare a acestor legi;

r) urmărirea îndeplinirii măsurilor dispuse de prefect;

s) îndeplinește și alte atribuții prevăzute de lege sau sarcini date de către prefect.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.