Reprezentanţii Armani au abordat potenţiali cumpărători ai unei participaţii minoritare în celebrul grup italian de lux, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, în acest fel începând efectiv licitaţia pentru o mică parte din unul dintre cele mai cunoscute imperii de modă din lume, la câteva săptămâni după decesul lui Giorgio Armani.
L'Oreal este printre cei abordaţi. Până acum, firmele de capital privat nu au fost solicitate ca potenţiali cumpărători, susţin sursele. Acestea adaugă că negocierile sunt în stadiu preliminar, şi ar putea dura luni de zile până se vor înregistra progrese, scrie Agerpres.
Rothschild ar urma să consilieze compania în privinţa tranzacţiilor, în condiţiile în care grupul are o legătură cu firma de consultanţă prin Irving Bellotti, partener la Rothschild şi membru al Consiliului de Administraţie al Fundaţiei Armani.
Reprezentanţii grupului Armani şi ai Rothschild au refuzat comenteze. Cei ai L'Oreal, care deţine un un acord de licenţă cu grupul Armani până în 2050, nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţiile.
Potenţialul proces de vânzare este urmărit cu atenţie, marca fiind evaluată între 5 şi 12 miliarde de euro, conform analiştilor.
Giorgio Armani a dat instrucţiei fundaţiei care controlează grupul de lux pe care l-a înfiinţat să vândă în următoarele 18 luni o participaţie de 15%, şi apoi să renunţe la încă 30-55%, sau să listeze compania, în următorii cinci ani.
Celebrul creator de modă, al cărui nume a devenit sinonim cu stilul vestimentar modern şi eleganţa italiană, era supranumit "Regele Giorgio". El a murit în 4 septembrie la vârsta de 91 de ani şi nu a avut copiii cărora să le lase imperiul pe care l-a construit în lumea modei.
Ar trebui acordată prioritate grupului francez LVMH, cel mai mare producător mondial de articole de lux, sau partenerilor comerciali ai Armani - L'Oreal şi EssilorLuxottica - în căutarea unui cumpărător pentru participaţie, se arată în testamentul designerului italian. De asemenea, moştenitorii pot lua în considerare viitoare vânzări către companiile de lux şi casele de modă cu care Armani are legături comerciale.
Armani a fost singurul mare acţionar al companiei pe care a înfiinţat-o în anii '1970 cu Sergio Galeotti, şi asupra căreia a păstrat un control strâns - atât pe segmentul creativ cât şi în privinţa conducerii - până la final. Firma a generat venituri relativ stabile de 2,3 miliarde euro în 2024, dar profiturile au scăzut, pe fondul dificultăţilor cu care se confruntă industria bunurilor de lux.
Comentează