Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a decis aplicarea măsurilor de rezoluţie pentru Carpatica Asig. Fondul de Garantare al Asiguraţilor (FGA) va fi administrator temporar al societăţii și va superviza procesul de inventariere a activelor, va întocmi situaţiile financiare şi va superviza modul de ducere la îndeplinire a acţiunii de atragerea unui investitor strategic.
„Într-un interval de cel mult 6 luni, ASF va întocmi planul de rezoluţie şi se va asigura că un evaluator independent va efectua o evaluare corectă, prudentă şi realistă a activelor, datoriilor”, se arată într-un comunicat al ASF, citat Ziarul Financiar
ZF prezintă atribuțiile ce revin fiecărei instituții implicate.
Consiliului de Administrație al Carpatica Asig se va ocupa de implementarea a măsurii privind atragerea unui investitor strategic şi încheierea tranzacţiei, precum şi a altor măsuri, astfel încât:
- să fie restabilit nivelul fondurilor proprii de bază eligibile care acoperă cerinţa de capital minim (MCR, minimum capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel încât, în termen de 3 luni de la data comunicării deciziei, MCR să fie respectată;
- să fie restabilit nivelul fondurilor proprii eligibile care acoperă cerinţa de capital de solvabilitate (SCR, solvency capital requirement) calculat la data de 01.01.2016 sau modificat profilul de risc astfel încât, în termen de 6 luni de la data comunicării deciziei, SCR să fie din nou respectată.
In același timp, Fondul de Garantare al Asiguraţilor de va ocupa de:
- supervizarea procesului de inventariere a patrimoniului societăţii la data de 31.12.2015;
- întocmirea situaţiilor financiare anuale şi auditarea acestora, precum şi supervizarea modului de ducere la îndeplinire a măsurilor, în special cele legate de atragerea unui investitor strategic.