Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Asociația Pro Infrastructură: CFR a evaluat timp de șapte luni o ofertă pentru realiarea unui pod

cfr

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură susțin că pentru realizarea unui pod inutil, CFR a reușit performanța greu de egalat de a evalua timp de șapte luni singura ofertă depusă. Este vorba despre proiectul privind realizarea podului peste râul Argeș de la Grădiștea, potrivit Mediafax.

Asociația Pro Infrastructură a urmărit modul în care s-au desfășurat procedurile în cazul proiectului podului de la Grădiștea. Unii specialiști susțin că obiectivul este inutil în condițiile în care face parte din proiectul de mult abandonat al canalului navigabil Dunăre-București.

Mai mult chiar, pentru realizarea podului, CFR își propune să demoleze alte două poduri, unul distrus parțial de ape și altul construit pe jumătate în urmă cu 30 de ani. Licitația pentru al treilea pod a fost inițial anulată, apoi a fost reluată, dar singura ofertă depusă a fost analizată timp de șapte luni, susțin reprezentanții Pro Infrastructura.

„La începutul lui 2019 vă povesteam despre istoria celei mai vechi căi ferate din România și legătura capitalei cu Sofia: linia București-Giurgiu. Vă spuneam cum vechiul pod peste Argeș de la Grădiștea construit în 1867 a fost luat de ape la inundațiile din 2005, lângă acesta existând din 1989 un alt pod pe jumătate construit ce ar fi trebuit să îl înlocuiască pe primul. De la acele inundații au trecut 15 ani, linia București-Giurgiu fiind închisă în tot acest timp. Și vă mai povesteam despre planul CFR de a demola complet ambele poduri și de a construi un al treilea, un pod imens de 1,13 km. Dar de ce așa lung? Ca să încapă navele de pe canalul navigabil Dunăre-București! Pai cum care canal? Ăla început din capriciile unui dictator, nefezabil economic, abandonat în 1990 din lipsă de utilitate, fiind acum doar o ruină dezolantă! Doi ani mai târziu, licitația pentru acest pod inutil și pentru repunerea în circulație a liniei București-Giurgiu a fost în primă fază anulată, iar la a doua tentativă, CFR a reușit ”performanța” greu de egalat de a evalua timp de 7 luni singura ofertă depusă și, evident, de a o desemna câștigătoare zilele trecute”, au anunțat reprezentanții Pro Infrastructura pe Facebook.

Concluzia speicaliștilor este că în lipsa unor profesioniști care să se ocupe de marile licitații pentru refacerea magistralelor de cale ferată din România românii sunt condamnați să se târască pe vechile linii.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.