Astronomii au descoperit cel puțin 70 de planete noi în galaxia noastră: e cel mai mare grup de planete descoperite vreodată

akamaized.ne
sistemul solar spatiu univers planete

Astronomii care folosesc mai multe telescoape ale Observatorului European de Sud (ESO) și alte instrumente au descoperit cel puțin 70 de noi planete în galaxia noastră Calea Lactee, a anunțat ESO într-un comunicat.

„Acesta este cel mai mare grup de planete descoperite vreodată, ceea ce reprezintă un pas important către înțelegerea originilor și caracteristicilor acestor misterioși nomazi galactici”, se spune în mesaj.

Planetele sunt obiecte spațiale care au mase comparabile cu masele planetelor sistemului nostru solar, dar nu se învârt în jurul stelei, ci se mișcă liber de la sine.

Oamenii de știință au descoperit cel puțin 70 de noi planete cu mase comparabile cu cele ale lui Jupiter în regiunea de formare a stelelor situată în constelațiile Scorpion și Ophiuchus.

Pentru a găsi atât de multe obiecte, oamenii de știință au folosit 20 de ani de date de la mai multe telescoape de pe Pământ și din spațiu, măsurând cele mai mici mișcări, culori și luminozitate a zeci de milioane de surse pe o suprafață mare a cerului.

„La câteva milioane de ani de la formarea lor, aceste planete sunt încă suficient de fierbinți pentru a străluci, făcându-le detectabile direct de camerele sensibile ale telescoapelor mari”, se arată în document.

Oamenii de știință estimează că ar putea exista câteva miliarde de planete gigantice care plutesc liber în galaxie, mișcându-se liber fără o stea gazdă.

Unii experți cred că planetele s-ar putea forma ca urmare a prăbușirii unui nor de gaz care este prea mic pentru a forma o stea sau că ar putea fi ejectate din sistemul lor natal. Dar care mecanism este mai probabil rămâne necunoscut.

Echipa a folosit, printre altele, date de observație de la Very Large Telescope (VLT) al ESO, Visible and Infrared Observation Telescope for Astronomy (VISTA), VLT Observation Telescope (VST) și telescopul MPG/ESO de 2,2 metri situat în Chile, printre altele.