Polul mașinilor electrice, Norvegia, oferă o lecție care ne poate scuti de o reparație extrem de costisitoare la autoturism. O ridicare incorectă a vehiculului electric pe cric sau elevator poate deteriora carcasa bateriei, provocând daune serioase și, ulterior, facturi uriașe
Deși fiecare model are puncte specifice pentru ridicare, acestea sunt adesea foarte aproape de bateria de înaltă tensiune, notează Playtech.
Dacă cricul sau brațul elevatorului nu sunt poziționate exact, pot apărea deformări care, deși par minore, afectează sistemul de răcire sau etanșeitatea bateriei. Rezultatul? O baterie scumpă care trebuie înlocuită integral.
Mașinile electrice sunt mai grele
Problema este amplificată de greutatea mai mare a mașinilor electrice comparativ cu cele pe combustie, ceea ce înseamnă că presiunea pe punctul de sprijin poate ajunge la sute de kilograme.
În timp ce o caroserie tradițională poate face față unei ridicări imperfecte, carcasa bateriei nu este construită pentru asta, ducând la daune costisitoare.
Compania de asigurări Gjensidige din Norvegia a raportat o creștere a daunelor provocate de astfel de ridicări greșite, cu costuri estimate pentru înlocuirea bateriei care pot ajunge și la 50.000 de euro.
Un caz extrem din Finlanda a arătat cât de scumpe pot fi aceste reparații, cu o factură ce a depășit 128.000 de euro, din cauza unei simple deformări a carcasei bateriei.
Pentru a evita astfel de probleme, este esențial ca ridicarea să se facă exact pe punctele indicate de producător, folosind tampoane sau adaptoare speciale. Proprietarii trebuie să aleagă service-uri cu experiență în lucrul cu vehicule electrice și să verifice dacă polița CASCO acoperă daunele cauzate de ridicări greșite.
Comentează