Autorităţile franceze şi-au dat marţi acordul pentru implementarea unui proiect controversat, care prevede renovarea Gării de Nord din Paris, prima gară din Europa, transmite AFP.
Prefectul regiunii Ile-de-France, Michel Cadot, a aprobat partea comercială a acestui vast proiect de transformare a gării vechi de 155 de ani şi frecventată de 700.000 de călători în fiecare zi, potrivit agerpres.ro.
Citește și: Drumul lung al agoniei. Cum și-au bătut joc magistrații de o fetiță de 11 ani violată de un bărbat de 52 de ani .
"Această gară modernă este nu doar necesară, având în vedere Cupa Mondială la Rugby din 2023 şi Jocurile Olimpice şi Paralimpice din 2024 de la Paris, dar va permite de asemenea transformarea Gării de Nord într-un nou loc de viaţă urbană care să regrupeze comerţul, sportul, cultura şi munca", a apreciat prefectul, într-un comunicat difuzat marţi.
Primăria Parisului, care iniţial a susţinut acest proiect, s-a opus ulterior, apreciind că este mult prea comercial. De asemenea, mai mulţi arhitecţi renumiţi, precum Jean Nouvel şi Roland Castro, au catalogat proiectul drept "inacceptabil" şi "faraonic", într-un editorial publicat în luna septembrie a anului trecut în cotidianul Le Monde, în care au solicitat ca proiectul să fie regândit de la cap la coadă.
Şantierul de 600 de milioane de euro prevede un veritabil lifting pentru gara veche de 155 de ani, în special prin construirea de magazine, birouri şi spaţii culturale. La final va apărea un acoperiş de tip terasă, cu o suprafaţă de un hectar şi cu vedere la basilica Sacré-Coeur, dotat cu spaţii de parcare pentru 2.000 de biciclete şi o mare navă transversală.
Graţie celor 88.000 de metri pătraţi suplimentari, Gara de Nord din Paris va ajunge la o suprafaţă totală de 124.000 de metri pătraţi, dintre care 46.000 de metri pătraţi consacraţi unei săli de spectacole, spaţiilor culturale, o sală de sport precum şi magazine şi birouri.