Autostrada A0, cea care va decongestiona traficul din București, este în plină expansiune. Constructorii lucrează de zor pentru finalizarea cât mai rapidă a tronsoanelor pe care fiecare din ei lucrează sub atenta supraveghere a CNAIR și a ministrului Transporturilor care merge personal ori de câte ori are ocazia pe teren pentru a observa stadiul lucrărilor.
Lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, componentă esenţială a Inelului de Autostradă al Bucureştiului este construită de o asociere între un constructor român și unul italian - Retter ProjectMnagement (3+4) și Pizzarotti (1+2).
La ultima vizită în teren ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat că stadiul fizic de construcție pe întreg tronsonul lucrat de cele 2 companii este de 21% cu o mobilizare masivă de 290 de utilaje și 356 de operatori și muncitori.
Surpriza cea mare a oferit-o constructorul român, Retter ProjectManagement condusă de sibianul Guido Retter.
Director General al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ( CNAIR ), Cristian Pistol, a avut numai cuvinte de laudă la adresa companiei românești. ”Știm bine că acest progres remarcabil i se datorează lui Retter ProjectManagement. El are în continuare 100% din garanții depuse la CNAIR”
Constructorul român Guido Retter arătându-le oficialilor detaliile avansului pe 3+4 din Lotul Nor
Din această cauză, se pare că, deja constructorul român a depus actele ca din joint ventures-ul existent să crească procentul în favoarea sa.
De altfel, Guido Retter, a declarat pentru stiripesurse.ro că "cel târziu la sfârșitul primăverii vom deschide pentru trafic sectoarele noastre 3+4.", adică cu 6 luni înainte de termenul contractual.
Asta ar însemna că se va putea circula pe segmentul de autostrada intre DN1 și DN1A.

De la stânga la dreapta: Ciprin Pistol - Ciprian Șerban - Guido Retter
Diferențele dintre constructorul român și cel italian:


Autostrada A0 sau Autostrada de Centură a Bucureștiului
Autostrada Bucuresti reprezinta un nou inel de autostrada in jurul orasului Bucuresti cu o lungime de aproximativ 100km si este impartita in urmatoarele loturi:
Lotul 1, A2 - CF902 (Jilava), 16,9km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 830.679.662,15 lei fara TVA. Contract semnat in Aug 2019. O sectiune de 6,00km intre Popesti Leordeni si CF902/Jilava deschisa in Aprilie 2024, diferenta deschisa in Iulie 2024
Lotul 2, CF902 (Jilava) - DN6, 16,3km, constructor Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, pret 750.849.942,12 lei fara TVA. Contract semnat in Mar 2019. 10,00km intre DN5 si DN6 deschisi in Decembrie 2023, diferenta de 6,30km intre CF902/Jilava si DN5 deschisi in Aprilie 2024
Lotul 3, DN6 - A1/DJ601, 17,97km, constructor asocierea Aktor SA - Euro Construct Trading SRL, pret de 853.422.022,52 lei fara TVA, termen de executie 42 de luni. Contract semnat in aprilie 2019. Contractul a fost preluat integral de Aktor SA. Deschis in iunie 2025.
Segmentul Nord al autostrazii A0 este impartit in patru loturi:
Lotul 1, DJ601 - DN1 (Corbeanca), 17,5km, constructor: Impresa - Pizzarotti - Retter Project Management, pret: 815,08 milioane lei fara TVA. Durata: 12 luni pentru proiectare, 22 de luni pentru constructie. Contract semnat in septembrie 2023
Lotul 2, DN1 (Corbeanca) - DN2 (Afumati), 19,0km, constructor: asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret: 831.920.653,34 fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata constructie: 22 luni. Contract semnat in mai 2021. 9,5km intre DN1 si A3 deschisi in noiembrie 2023, diferenta deschisa in Decembrie 2024
Lotul 3, DN2 (Afumati) - DN3 (Cernica), 8,6km, constructor selectat in noiembrie 2022: China Civil Engineering Construction Corporation, pret 397.996.117,63 lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in martie 2023. 2,3km deschisi in Decembrie 2024
Lotul 4, DN3 (Cernica) - A2, 4,47km, constructor Asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL, pret 312,6 milioane lei fara TVA, durata de proiectare: 12 luni, durata de executie: 18 luni. Contract semnat in august 2020.































Comentează