VIDEO Autostrada Sibiu-Pitești, lotul 2 blocat până în 2026: șantierul complet, doar după noi autorizații

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 27-09-2025 23:00

Article thumbnail

Sursă foto: Captură Video

Constructorul lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Pitești, compania turcă Mapa-Cengiz, nu va putea deschide șantierul pe întreaga lungime a tronsonului Boița-Cornetu decât din primăvara anului viitor. Motivul îl reprezintă lipsa autorizațiilor complete de construire, care, potrivit estimărilor oficiale, ar urma să fie eliberate abia în martie-aprilie 2026.

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, prezent vineri la Sibiu, a confirmat acest calendar și a explicat întârzierea prin necesitatea revizuirii acordului de mediu. „Studiile geologice au generat modificări importante față de proiectul inițial, iar Autoritatea Națională de Mediu a cerut clarificări suplimentare. În aceste condiții, ne așteptăm ca autorizațiile finale să fie disponibile în primăvara anului viitor, ceea ce va permite deschiderea șantierului pe toată lungimea celor două secțiuni”, a declarat oficialul, în cadrul conferinței „Construcții & Capital – Dezvoltare în vremuri de schimbare”, organizată de Patronatul Societăților din Construcții (PSC) – Filiala Sibiu.

Lucrări punctuale la Boița și Robești, până la primăvară

Până atunci, constructorul poate lucra doar pe sectoarele unde a primit deja autorizații, adică la cele cinci viaducte de la Boița și la tunelurile de la Robești. Conform Companiei de Drumuri, pe porțiunea viaductelor lucrările „avansează într-un ritm foarte bun”, iar la Robești, șantierul s-a concentrat în această vară pe activități premergătoare săpăturilor propriu-zise.

Deși limitate ca arie, aceste intervenții mențin un grad de mobilizare pe lotul 2, considerat cel mai dificil din Autostrada Sibiu-Pitești, cu tuneluri și structuri complexe. Cu toate acestea, construcția efectivă a întregului tronson va fi posibilă abia după ce Ministerul Mediului finalizează procedura de revizuire a acordului, fără de care nu pot fi emise toate autorizațiile necesare.

Tunelurile Alina și Daniela, avans spectaculos pe secțiunea Tigveni-Curtea de Argeș

În contrast cu lotul 2, unde autorizațiile blochează lucrările de amploare, pe secțiunea Tigveni-Curtea de Argeș, progresul este evident. Într-o postare pe Facebook, Irinel Scrioșteanu a prezentat situația la zi pentru tunelurile Alina și Daniela, primele tuneluri rutiere la nivel de autostradă din România.

La tunelul Alina a fost finalizată structura de rezistență, în timp ce la tunelul Daniela aceasta continuă cu ajutorul unui cofraj hidraulic performant, pe tronsoane de 12,5 metri. Totodată, au fost finalizate structurile celor trei tuneluri pentru situații de urgență, două pietonale și unul auto, iar lucrările de instalații și hidroizolații sunt în plină desfășurare. Șantierul funcționează 24 de ore din 24, cu peste 600 de muncitori și 210 utilaje, iar gradul de execuție a ajuns la 80%.

Posibilă circulație cu un an mai devreme decât termenul oficial

Deși termenul de finalizare pentru secțiunea Tigveni-Curtea de Argeș este 2027, mobilizarea antreprenorului ar putea permite deschiderea circulației parțiale chiar din august 2026. Progresul peste grafic indică un avans semnificativ față de alte loturi și oferă speranțe că una dintre cele mai dificile porțiuni ale autostrăzii va fi gata înainte de termen.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri