Băncile tatonează noi alternative la serviciile tradiţionale pe fondul unei creşteri rapide a creditării în ultimele 12 luni, iar numărul de tranzacţii online alternative a ajuns anul trecut la nivel mondial, la 300 de miliarde, se arată într-un comunicat al companiei globale de servicii informatice - Experian, conform Agerpres.
Conform sursei citate, pe măsură ce serviciile bancare trec printr-o schimbare profundă pe fondul dezvoltării tehnologiei şi al schimbării preferinţelor consumatorilor către noi mijloace de plată, un nou concept se conturează şi revoluţionează industria financiară: open banking.
Utilizarea algoritmilor a dus serviciile bancare mobile la un nivel fără precedent, făcându-l pe Ivo Grigorov - CEO, Credefi Ltd din Italia să estimeze la 300 de miliarde numărul de tranzacţii online alternative (în afara serviciilor bancare tradiţionale) la nivel mondial anul trecut, cu o prognoză de dublare până în 2026. Credefi foloseşte în Italia algoritmi de la Experian, cea mai importantă companie globală de servicii de informaţii, ceea ce i-a permis să facă faţă schimbărilor induse în principal de pandemia care a început în 2020. Organizaţiile încearcă acum să creeze o experienţă digitală a clienţilor cât mai lină, uşoară şi transparentă posibil.
"Criza sub orice formă, financiară sau pandemică, face ca reglementările să devină din ce în ce mai dure. Utilizarea instrumentelor inovatoare pentru tratarea datelor mai structurate devine factorul cheie de succes. De exemplu, vedem cum guvernanţa de mediu şi socială va schimba modul în care companiile sunt evaluate în viitorul apropiat", a declarat Spiros Giourgas, director de vânzări Balkans, Experian.
De exemplu, UniCredit Group a lansat buddybank, disponibilă în prezent doar pentru clienţii italieni, o bancă numai pentru dispozitive mobile, accesibilă doar prin smartphone, disponibilă pe iOS, Android şi recent pe platformele Huawei.
Potrivit lui Massimo Bondanza, Head of marketing & products la buddybank, mobile banking "permite utilizarea de formate mici, datorită folosirii smartphone-urilor pentru interacţiune, în locul desktop-urilor. De asemenea, a trebuit să eliminăm toate sesiunile de lucru în afara smartphone-ului. Totul începe şi se termină în telefonul mobil".
Buddybank foloseşte soluţii Experian, iar acest lucru a permis implementarea rapidă a serviciilor, fără sucursale fizice, fără hârtii, iar asistenţa clienţilor se face prin chat.
Aceste două exemple sunt în concordanţă cu concluziile celui mai recent Raport de afaceri şi Consumatori Experian 2021 din EMEA, care dezvăluie că 62% dintre companii cred că au nevoie de mai multe date pentru a-şi alimenta nevoile de analiză, în timp ce 65% explorează diferite tipuri de seturi de date pentru a îmbunătăţi. acurateţea analizelor lor (de exemplu, utilizarea surselor de date netradiţionale, cum ar fi open banking), iar 67% dintre companii acordă prioritate investiţiilor în digitizarea proceselor de bază.
Datele au apărut pe baza sondajului realizat de Forrester Consulting în numele Experian, în august 2021, la care au răspuns peste 598 de factori de decizie seniori din companii de servicii financiare şi de telecomunicaţii din regiunea EMEA. 62% dintre companii au înregistrat o creştere sau o creştere semnificativă a cererilor de credit de la noi clienţi în ultimele 12 luni. Organizaţiile care suferă în continuare de întârzieri din cauza soluţiilor manuale sau a verificărilor clienţilor care încetinesc procesul vor fi afectate şi vor pierde afaceri. Pandemia şi răspândirea rapidă în masă a utilizării internetului şi a cumpărăturilor si interacţiunii online au deschis calea către o nouă tendinţă perturbatoare în serviciile bancare, care se angajează în direcţia serviciilor exclusiv mobile. Şi, potrivit managerilor băncilor fintech şi mobile, care au vorbit la o serie recentă de webinarii în timpul Săptămânii Inovării Experian, operaţiunile bancare mobile disruptive confiscă deja o parte din cota de piaţă de la băncile tradiţionale.
Experian este o companie globală de servicii informatice. Compania are 17.800 de angajaţi care operează în 45 de ţări.
Băncile tatonează noi alternative la serviciile tradiţionale, în urma creșterii numărului de tranzacţii online la nivel mondial
Explorează subiectul
Articole Similare

0
550.000 de lei amendă pentru Primăria București. Calitatea aerului, o problemă fără rezolvare
0

427
Ministrul Finanțelor, după ce a studiat ultimul raport al FMI care vizează România: Recunoaște asumarea responsabilității
427

8
Radu Miruță: Cartea electronică de identitate trebuie integrată cu cât mai multe entități
8

21
Grupul PPC inaugurează un parc fotovoltaic de 130 MW la Călugăreni
21

499
Austeritate, dar nu de sărbători. Primăriile din România plătesc sume colosale pentru ornamentele de Crăciun
499

4.593
VIDEO Ce șanse sunt ca euro să scadă sub 5 lei? Mugur Isărescu: 'Vă fac o declarație, pe care de regulă nu o fac și pe care nu o face nimeni la BNR'
4.593

34
România se pregătește pentru un salt energetic. Ministrul Energiei anunță soluții pentru ieftinirea energiei
34

31
IAR Brașov raportează un profit net în creștere cu 38% după primele nouă luni din 2025
31

23
Ambasadoarea SUA în Grecia: China are prea mult control în portul Pireu, trebuie alternative americane
23

1.711
China face o nouă descoperire revoluționară: Minerale valoroase identificate în plante
1.711

43
Minerale de pământuri rare recuperate din plante: descoperirea chineză care reconfigurează sistemul energetic mondial
43

3.330
Florin Cîțu a "citit" declarațiile guvernatorului Mugur Isărescu: BNR spune astăzi două lucruri!
3.330

15.173
SURSE La Guvern se pregătește interdicția cumulului pensiei cu salariul: Se aplică tuturor angajaților la stat, cu o singură excepție
15.173


















Comentează