Scandalul administrativ despre care am relatat săptămâna trecută este departe de a se fi încheiat. Surse din Primăria Constanța susțin că instituția se află pe un butoi de pulbere, după ce în mandatul fostului City Manager al orașului, Felicia Ovanesian, ar fi fost inițiat un Plan Urbanistic Zonal suspect, a cărui atribuire s-a făcut către o microîntreprindere de arhitectură din București, cu doar 2 angajați. Asta pentru că suspiciunile ar fi mari privind încredințarea, iar efectele implementării măsurilor propuse ar conduce la un veritabil haos.
Contractul în urma căruia societatea ar fi încasat nu mai puțin de 400.000 de euro - reprezentând aproape 20% din totalul cifrei de afaceri pe 2023, conform profit.ro - viza reconfigurarea totală a stațiunii, iar propunerile regăsite în cele 69 de pagini ale documentului ar putea fi considerate extrem de valoroase, dacă ne gândim la costul mediu de aproape 5.800 de euro pentru fiecare pagină. Suspectă este și alegerea unor „specialiști” din afara orașului, mai ales că proiectul nu este pentru o clădire, ci pentru conceperea unei viziuni pentru o întreagă stațiune, fapt care ar trebui să țină cont de istoria și tradiția localității, de specificul mentalităților și culturii zonei.
În plus, dincolo de sumele uriașe alocate din banii publici pentru „viziunea” arhitecturală, aceasta pare similară Bucureștiului, prin propunerea blocării sau distrugerii investițiilor, în paralel cu demolarea emblematicei telegondole, introducerea unui tramvai pe mijloc și anularea autorizațiilor pentru luxoase edificii moderne, care atrag numeroși turiști, inclusiv din străinătate
. Efectul estimat nu ar fi catastrofal doar din perspectiva economică, prin închiderea micilor afaceri, pierderea locurilor de muncă și prăbușirea încasărilor la bugetul local. Inclusiv agrementul constănțenilor va avea de suferit, aceștia urmând probabil a face plajă la Eforie sau Vama Veche, după ce au achitat, din propriile buzunare, mărețul plan de revenire în anii `90.
Despre mersul cu mașina la Mamaia nu va mai putea fi vorba: dacă astăzi în stațiune sunt câte 2 benzi pe sens, de la intrare până în Năvodari, șina de rulare a transportului electric va ocupa cel puțin jumătatea din acest spațiu, iminenta aglomerație a vehiculelor urmând a genera blocaje, nervi și foarte multă poluare. Nu chiar ca într-o vacanță de vis.
Comentează