Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cât au cheltuit cei 1,71milioane de turişti străini anul trecut în România

bucuresti
euro), cea mai mare pondere fiind detinuta de sumele alocate pentru cazare, potrivit datelor anuntate luni de Institutul National de Statistica (INS). "Principalul motiv al sejurului petrecut de turistii nerezidenti în România l-a reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferinte, cursuri, târguri si expozitii (58,0% din numarul total de turisti nerezidenti), cheltuielile acestora reprezentând 66,4% din total. Cel de al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenti în România l-a reprezentat calatoriile în scop particular (42,0% din numarul total de turisti nerezidenti), cheltuielile acestora reprezentând 33,6% din total. Calatoriile în scop particuar includ calatoriile pentru vacante, cumparaturi, evenimente culturale si sportive, vizitarea prietenilor si rudelor, tratament medical, religie, tranzit, alte activitati", arata INS, într-un comunicat. Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezinta cheltuielile pentru cazare (55,1%), fiind preferata în special cazarea cu mic dejun inclus (84,1%). Cheltuielile turistilor nerezidenti în restaurante si baruri au fost de 15,6% iar cele pentru cumparaturi au reprezentat 8,7%. Din totalul cheltuielilor pentru cumparaturi 41,3% au reprezentat cheltuielile pentru cumpararea alimentelor si bauturilor, urmate de cheltuielile pentru cumpararea de cadouri si suveniruri (34,3%). Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 60,8% din totalul cheltuielilor pentru transport iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distractii, târguri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 56% din totalul cheltuielilor pentru recreere. Ca si în cazul calatoriilor pentru afaceri, cea mai mare pondere în totalul cheltuielilor efectuate de turistii nerezidenti sositi în România în scop particular o reprezinta cheltuielile pentru cazare (44,4%) din care cazarea cu mic dejun inclus detine ponderea principala (76,1%). Cheltuielile efectuate în baruri si restaurante au avut o pondere de 13,7%, iar cheltuielile pentru cumparaturi au reprezentat 14,2% din totalul cheltuielilor turistilor nerezidenti sositi în România în interes personal. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 45,3% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru accesul în parcuri de distractii, târguri, cazinouri, sali de jocuri mecanice au reprezentat 74,8% din totalul cheltuielilor pentru recreere. Din totalul nerezidentilor sositi în România, 38,4% si-au organizat sejurul prin agentii de turism, iar 34,3% si-au organizat singuri sejurul. Principalul mijloc de transport utilizat de turistii nerezidenti pentru a sosi în România a fost avionul (74,4% din numarul total de turisti). Autoturismele proprii au fost utilizate de 12,5% din numarul total de turisti, urmate de autocare si autobuze cu 9,2%, alte mijloace ( tren, ambarcatiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 3,9%. Din totalul turistilor straini, cei mai multi au provenit din Germania (228.590), Italia (181.900) si Franta (118.650). Datele Eurostat arata ca desi numarul de nopti petrecute de turistii straini în structurile de cazare din România a crescut anul trecut cu 5,1% turismul românesc este în continuare cu mult în urma statelor vecine, mai putin de una din cinci înnoptari revenind vizitatorilor din afara tarii. Turistii straini au petrecut anul trecut în România 3,5 milioane de nopti, printre cele mai scazute niveluri din UE, de peste patru ori sub rezultatele Ungariei sau Bulgariei.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.