DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Ce mai cumpărau românii acum 100 de ani: prezervative, soluţii pentru mărirea sânilor şi balsamuri împotriva căderii părului

reclama
Acum 100 de ani, în Vechiul Regat trăiau şapte milioane de români, în marea lor majoritate ţărani. Populaţia urbană (20%) era concentrată în câteva oraşe iar discrepanţa dintre rural şi urban era uriaşă. În timp ce ţăranii îşi duceau zilele în case făcute din pământ, orăşenii îndestulaţi puteau cumpăra maşini, pianine, şampanie şi pastă de dinţi. Ziarele de acum 100 de ani ne dezvăluie care era oferta produselor de lux pentru cuconetul acelei perioade. "Soluţie pentru bustul moleşit" „Dezvoltaţi-vă şi întăriţi-vă pieptul!”, se arată într-o reclamă apărută în „Adevărul” anului 1914. „Mii de dame din întreaga lume folosesc metoda «Exuber bust developer»”, mai spunea reclama, păstrând un mare grad de mister: „Nu e vorba nici de pilule, nici de comprimate”. Reclama era făcută ca la carte şi prezenta sânul femeiesc înainte şi după tratament. La final exista o listă cu iniţialele româncelor de pe tot cuprinsul regatului care se bucuraseră de beneficiile metodei de revigorare a bustului. Povestea era prezentată la fel şi pentru reţetele de slăbit. reclama 6 "Spânilor şi cheilor!" Pe de altă parte, orice fante bucurştean care se confrunta cu problema căderii părului, îşi găsea speranţa pe ultima pagină a ziarului „Dimineaţa”. O reclamă striga: „Spânilor şi cheilor!”. „Prin adevăratul Mos-Balsam danez se poate face să recrească părul şi barba în 8 zile”. Întocmai ca la programele actuale de teleshoping urma promisiunea: „Dacă cele ce afirmăm mai sus nu e purul adevăr vom plăti 5.000 Lei numerar” . Apoi o declaraţie scrisă a unui domn pe nume M. C. Andersen, care se confesa tocmai din Danemarca cititorilor români: „Sufeream mult de pierderea părului încât unele locuri au rămas complect pleşuve. După trei săptămâni de întrebuinţare a Mos-Balsamului....” etc. reclama 5   Tot din categoria leacurilor miraculoase, românii de acum 100 de ani puteau arunca banii pe o apă minune care vindeca cariile dar şi inflamaţiile gingiilor şi ale gâtului. Leacul purta numele „Dentol”,  se găsea „în toate magazinele cele bune care vând parfumerie şi-n toate farmaciele cele bune” şi avea drept public ţintă bătrânii. Reclama punea faţă în faţă doi bătrâni: unul care putea mânca numai supă (fiindcă nu mai avea dinţi), iar altul – care folosea Dentol – muşca, rânjind cu toţi dinţii, dintr-un măr. reclama 4 Primele prezervative ajung la Bucureşti Prezervativul a dat buzna în viaţa amoroasă a românilor undeva între al Doilea Război Balcanic şi Consiliul de coroană de la Sinaia. Prezervativul "Sigi" a fost promovat ingenios în pagina de reclame a ziarului "Adevărul": o vampă trăgea perdeaua budoarului, lăsând să se vadă mesajul: „Încercaţi şi vă veţi convinge că cea mai resistentă Gumă Higienică este Preservativul Sigi: original franţuzesc” - vezi Foto 1   Doctorul Haimovici vindea prezervative făcute manual, din cauciuc, în farmaciile sale de pe Carol şi Smârdan. Altfel, colţurile ziarelor erau pline de chenare publicitare ale cabinetelor medicale care depistau şi tratau „boalele lumeşti”. Mai trebuie menţionat faptul că în 1914, la Bârlad, s-au pus bazele unui „Birou de studii psihice”. Biroul a editat cu succes lucrarea „Secretele Spiritismului – carte interesantă, instructivă, ilustrată”. reclama 1 reclama 2 reclama 3   În tot acest timp, lumea se pregătea de Marele Război. adevarul.ro

Urmărește-ne:
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.