O singură actualizare trimisă de o companie antivirus din SUA a reușit să provoace ravagii globale, notează BBC.
Este descrisă ca fiind cea mai mare întrerupere de până acum și, deși au existat câteva în ultima vreme, este cu siguranță greu să ne amintim ceva care a luat la fel de multe servicii și companii din întreaga lume ca aceasta. Am încetat să-mi actualizez lista de mărci care raportau probleme în decurs de o oră de la pornire, deoarece pur și simplu erau atât de multe nume de care să țin evidența.
Poate că nu ați auzit niciodată de firma antivirus Crowdstrike, dar ceva ce i-a făcut scanerului său de viruși Falcon a avut un efect foarte negativ asupra computerelor care rulează software Windows – în milioanele lor.
Ecranul albastru al morții raportat în întreaga lume. Probabil că nu ai nevoie să-ți spun ce este asta. Microsoft s-a grăbit să spună că este o „problemă a unei terțe părți” – cu alte cuvinte, nu este vina sa. Utilizatorii Apple și Linux, neafectați, s-au bucurat.
Crowdstrike spune că acum a emis o remediere, dar mai multe persoane de contact IT mi-au spus că fiecare mașină din organizațiile lor va necesita o repornire manuală în modul sigur și că unele dintre aceste dispozitive sunt probabil mai accesibile fizic decât altele.
În prezent, nu există nicio sugestie că ar fi fost rău intenționat sau că datele cuiva au fost compromise, accesate sau furate. Lumea securității cibernetice încă sfătuiește că este o idee bună să fii la curent cu actualizările de software - deși poate că astăzi nu este ziua în care să bati acel tobe.
Declarația lui Crowdstrike, când a sosit, s-a oprit înainte de scuze, ceea ce a înfuriat oamenii online.
Cu toate acestea, la scurt timp după ce a fost lansată declarația, CEO-ul George Kurtz a declarat pentru postul american NBC News: „Ne pare profund rău pentru impactul pe care l-am cauzat clienților, călătorilor, oricărei persoane afectate de acest lucru, inclusiv companiilor noastre”.
Este o amintire emoționantă a cât de dependentă a devenit lumea de dispozitivele gestionate de la distanță de mari companii și cât de neputincioși ne lasă atunci când eșuează.
Aceste platforme enorme sunt bombardate tot timpul cu tentative de atacuri cibernetice și actualizări software prost gândite, iar cele mai multe dintre ele sunt prinse de sistemele robuste ale giganților tehnologiei. Fără îndoială, va exista o autopsie la Microsoft cu privire la motivul pentru care acesta nu a fost.
Timpul este, de asemenea, totul. „Nu împinge niciodată o actualizare într-o zi de vineri”, a oftat un informatician cu care am vorbit, cu capul în mâini.
Acest lucru se datorează faptului că, dacă ceva nu merge bine și este nevoie de timp pentru a remedia, firmele au de obicei mai puțini oameni care lucrează la sfârșit de săptămână, așa că în mod inevitabil va dura și mai mult pentru a rezolva.
Din acest motiv, multe firme mari tind să prefere actualizările la mijlocul săptămânii.
Dacă sunteți client Crowdstrike, există detalii pe site-ul său de asistență care explică remedierea. Dacă lucrați pentru o companie cu o echipă IT, este posibil ca ei să coordoneze un răspuns la nivel de companie.
Adesea, când ați observat o întrerupere, aceasta s-a rezolvat de la sine. Cu siguranță nu este cazul aici. Probabil că vor dura cel puțin câteva zile până când lumea va reveni la normal.
Comentează