Celulele canceroase ar putea fi învinse − cercetătorii au descoperit o nouă vulnerabilitate

www.asianscientist.com
Celula canceroasa

O echipă internaţională de oameni de ştiinţă condusă de cercetători din Israel a identificat o nouă vulnerabilitate în celulele canceroase, a anunţat Universitatea din Tel Aviv (TAU), relatează Xinhua, informează Agerpres.

Studiul ar putea conduce la dezvoltarea unor medicamente personalizate care se vor folosi de această caracteristică pentru a elimina cancerul, a adăugat TAU.

În studiul publicat în jurnalul Nature, cercetătorii de la TAU şi colegii lor din Statele Unite, Germania, Ţările de Jos şi Italia, au demonstrat cum un număr anormal de cromozomi (aneuploidie), o caracteristică unică a celulelor canceroase, poate deveni o vulnerabilitate a acestor celule.

Citește și: RAPORT despre Wuhan făcut de Departametul de Stat al SUA: 'Un accident de laborator ar putea semăna cu un focar natural'

Aceasta este cea mai frecventă modificare genetică survenită în cazul cancerului, iar atunci când apare în celulele canceroase, acestea pot contribui la progresia bolii.

Cercetătorii au comparat dependenţa genetică şi sensibilitatea la medicamente a celulelor normale cu cele ale celulelor cu un nivel ridicat de aneuploidie. Ei au descoperit că celulele canceroase aneuploide prezintă o sensibilitate crescută la inhibarea punctului de control celular (punctul de control mitotic) ce asigură separarea corectă a cromozomilor în timpul diviziunii celulare.

Citește și: Polonia anunță o LEGE prin care INTERZICE cenzura online: 'Nu depinde de corporații uriașe să decidă ce păreri sunt corecte și care nu'

Totodată, specialiştii au descoperit că atunci când punctul de control era perturbat în celulele cu număr adecvat de cromozomi, diviziunea celulară s-a oprit şi, ca rezultat, cromozomii s-au separat cu succes, cu puţine probleme create. Pe de altă parte, atunci când acest mecanism a fost perturbat în celulele aneuploide, diviziunea celulară a continuat, rezultând numeroase modificări cromozomiale care au compromis capacitatea celulelor de a se diviza şi au provocat chiar moartea acestora.