DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CEO-ul Philip Morris: 'Viziunea noastră este ca, în curând, alternativele fără fum să înlocuiască țigările pentru totdeauna'

Radu Pop
Jacek Olczak Philip Morris

Într-o eră a transformărilor, Jacek Olczak (foto), Chief Executive Office Philip Morris International (PMI), susține o viziune ambițioasă: aceea de a schimba din temelii industria tutunului și de construi un viitor fără fum. Despre noua abordare a companiei și despre transformarea PMI, fundamentată pe date concrete și pe știință, a vorbit într-un interviu acordat FORBES.RO pe care îl redăm mai jos.

Ce apreciați cel mai mult la cultura și viziunea PMI?

Ambiția noastră și angajamentul nostru constant de a ne baza pe știință, pe date precise, inovație, imaginație și un nou mod de gândire sunt lucrurile pe care le apreciez cel mai mult la Philip Morris InternationaI. PMI este astăzi un loc cu totul diferit față de cum era atunci când m-am alăturat companiei. Produsele, angajații și scopul nostru au evoluat. Ne-am transformat din temelii pentru a construi un viitor fără fum – un obiectiv asupra căruia îmi voi concentra atenția în următorii ani.

Unul dintre obiectivele dvs. este de a construi un viitor fără fum. Care credeți că este cea mai mare provocare în atingerea acestui obiectiv?

Viziunea noastră este ca, în curând, alternativele fără fum să înlocuiască țigările pentru totdeauna. De fapt, dacă există un cadru de reglementare adecvat și sprijin din partea societății civile, considerăm că acest lucru se poate întâmpla în numeroase țări în termen de 10 până la 15 ani. Însă, putem realiza aceste ambiții mult mai repede dacă ne aducem cu toții contribuția.

Cei care continuă să fumeze merită să beneficieze de informații corecte despre alternativele mai bune decât țigările: reglementarea diferită față de țigări sau taxarea diferențiată în funcție de profilul de risc al produselor trebuie să continue să indice care sunt alegerile mai bune decât continuarea fumatului.

Pentru a genera o schimbare pozitivă, și alți actori trebuie să contribuie – autoritățile de reglementare, ONG-urile sau profesioniștii din domeniul sănătății. Viitorul fără fum poate fi realizat mai repede dacă organismele de reglementare și actorii relevanți din domeniul sănătății încurajează această schimbare fundamentată pe date concrete și pe știință.

Cum credeți că va arăta viitorul din perspectiva fumatului?

Ne aflăm într-o eră a transformărilor: combustibilii fosili sunt înlocuiți cu resurse regenerabile, benzina cu electricitatea, consumul iresponsabil este înlocuit de un stil de viață bazat pe principii etice. Consider că înlocuirea țigărilor cu produse fără fum în viitorul apropiat face parte din această eră a schimbărilor.

Privind în viitor, cum arată succesul PMI în anii care urmează, din perspectiva CEO-ului Philip Morris International?

Sunt foarte mândru de progresele pe care le-am făcut în mai puțin de un deceniu pentru a construi viitorul mai bun pe care ni l-am imaginat. În doar cinci ani de la lansarea inițială pe piață, în primul trimestru al 2021, portofoliul nostru de produse fără fum a generat aproape 30% din veniturile noastre totale nete. Ambiția noastră este de a crește acest procent la 50% până în 2025. De asemenea, am anunțat recent că ne-am propus obiectivul de a obține cel puțin 1 miliard USD din produse „dincolo de nicotină” („beyond nicotine”) până în 2025, pe măsură ce valorificăm capabilitățile noastre în materie de științe ale vieții și produse inovatoare în domenii conexe precum administrarea medicamentelor pe cale respiratorie.

Care credeți că este cea mai importantă caracteristică/trăsătură a unui lider într-un context marcat de incertitudine pentru întregul mediu de afaceri?

Majoritatea celor care se află la vârful companiilor au început să accepte faptul că perturbările și incertitudinile par să persiste. Eu consider că pericolul real nu constă în eșecul gestionării riscului, ci în a-i permite acestui risc să compromită și să ne diminueze planurile. Pentru a avea succes și a fi cu adevărat inovatoare, o companie are nevoie de un scop care să fie îndrăzneț și ambițios.

În calitate de lideri în afaceri, avem responsabilitatea de a proteja, alimenta și încuraja capacitatea organizației noastre de a genera idei progresiste. Deși nu toate organizațiile trebuie să-și propună să ajungă pe Lună, companiile de orice dimensiune trebuie să-și regândească permanent produsele, modelele de afaceri și metodele de lucru sau să-și digitalizeze platformele de colaborare pentru a îmbunătăți schimbul de idei și a accelera procesul de luare a deciziilor. Spun mereu că nu învățăm dacă stăm și discutăm în teorie, ci învățăm dacă facem ceva.

Care a fost cel mai mare eșec/greșeală din cariera dvs. de până acum? Și care este motto-ul care vă ghidează în activitatea dvs. și pe care l-ați recomanda fără ezitare oricărui antreprenor, indiferent de segmentul economic în care operează?

Cred că o greșeală sau un eșec sunt lucruri negative doar dacă nu învățăm din greșelile făcute sau dacă permitem ca teama de eșec să ne împiedice să încercăm lucruri noi. Am avut privilegiul de a avea numeroase roluri în cadrul PMI în numeroase țări, și fiecare a venit cu un set diferit de provocări și oportunități. Persoana care sunt astăzi și locul în care lucrez se datorează tuturor persoanelor cu care am lucrat și de la care am învățat de-a lungul timpului.

PMI este o companie extraordinară în care, dacă îți îndeplinești sarcinile fără să te preocupe parcursul profesional, dacă ești deschis să înveți și să te dezvolți și dacă respecți idealurile corporative de integritate, incluziune, diversitate și etică în afaceri, poți întotdeauna avansa profesional. Indiferent de industria în care ai lucra, abilitățile individuale precum dorința de a învăța și curiozitatea sunt esențiale în afaceri. Pentru mine, o carieră de succes nu înseamnă cât de repede avansezi în diferite funcții, ci cât de incitantă și captivantă ți se pare activitatea pe care o faci pentru compania respectivă. Obiectivele PMI, care sunt și principiile care mă ghidează în activitatea mea, vor fi în continuare bazate pe știință, pe date, inovație și un nou mod de a gândi pentru a identifica soluții la provocările din prezent.

Cum ați defini Philip Morris România în prezent?

România este o componentă importantă a angajamentului PMI de a construi un viitor fără fum. Am făcut investiții semnificative în România, peste 500 de milioane USD, pentru transformarea fabricii noastre din Otopeni în una dintre cele mai moderne unități de producție din lume. La nivel mondial, doar opt fabrici produc consumabile pentru IQOS, dintre care trei se află în Uniunea Europeană, iar cea din România este una dintre ele, alături din cea din Italia și cea din Grecia. Acest lucru demonstrează angajamentul nostru puternic față de România și UE.

Totuși, la 5 ani de la lansarea IQOS în România, țigările continuă să domine clar alegerile celor 5 milioane de consumatori adulți. În România, adoptarea alternativelor mai puțin nocive, precum produsele din tutun încălzit, inclusiv dispozitivul IQOS dezvoltat de PMI sau țigările electronice, este încă la un nivel scăzut, iar nivelul de dezinformare despre aceste produse este foarte ridicat. Înlocuirea țigărilor cu aceste alternative va fi posibilă doar dacă fumătorii adulți actuali au acces la informații corecte despre aceste produse. O nouă generație de politici publice, inclusiv fiscale, care să-i încurajeze pe cei care altfel ar continua să fumeze să treacă la produse care nu ard, pot contribui semnificativ la înlocuirea țigărilor în rândul celor 5 milioane de români care altfel ar continua să fumeze, precum și la îmbunătățirea sănătății publice.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.