Cercetătorii bulgari zguduie lumea științifică: Au găsit fosile ale unor animale care au trăit acum 83 de milioane de ani

fosile cercetatori

Cercetători de la Institutul de Geologie din cadrul Academiei Bulgare de Ştiinţe (BAS) şi de la Universitatea din Sofia au descoperit rămăşiţele fosilizate ale unei varietăţi de animale care au trăit pe teritoriul actual al Bulgariei în urmă cu 83 de milioane de ani.

Paleontologii au realizat această descoperire în cadrul expediţiei ştiinţifice "Trun 2023" organizată de Muzeul Naţional de Istorie Naturală din cadrul BAS la depozitul de faună vertebrată din Cretacicul Târziu de lângă oraşul Tran (sud-vest), conform unui anunţ făcut luni de reprezentanţi ai muzeului. Oamenii de ştiinţă au raportat primele zile de succes în munca din sit.

Munca de teren din acest an de pe situl din apropiere de Trun va continua până la 11 august, conform echipei de paleontologi. Printre cele mai interesante descoperiri realizate până în prezent se numără două vertebre aparţinând unor reptile de dimensiuni mari, probabil dinozauri.