Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cererea mondială de petroliere crește într-un ritm record

cbc
petrolier, marea rosie

Potrivit agenției de analiză Kpler, volumul total mediu de petrol și produse petroliere aflate în prezent la bordul navelor depășește 200 de milioane de barili.

Există un boom în construcția de nave pentru transportul petrolului și produselor petroliere în lume, boom care este asociat cu reorientarea fluxurilor de energie în direcția țărilor asiatice, a scris Bloomberg sâmbătă .

„Potrivit brokerului Braemar, 38 de tancuri medii au fost comandate în primul trimestru al anului 2023, făcând din această perioadă de trei luni una dintre cele mai aglomerate pentru constructori de nave, din 2013 și până în prezent. Conform brokerului naval Simpson Spence Youn, numărul de nave noi pentru care au fost adjudecate numerele de serie internaționale, sunt 28 de unități în primele luni din anul acesta, în ciuda faptului că pentru tot anul 2022 au fost doar 31”, a arătat Bloomberg.

Potrivit agenției de analiză Kpler, volumul total mediu de petrol și produse petroliere aflate în prezent la bordul navelor depășește 200 de milioane de barili, față de 177 de milioane de barili în 2021.

Experții Bloomberg citează creșterea ponderii țărilor asiatice în rafinarea petrolului mondial drept motiv pentru creșterea flotei de petroliere. Ca urmare a pandemiei de coronavirus din 2020-2021, care a dus la o reducere a cererii de combustibil, un număr semnificativ de rafinării din SUA și UE au fost închise sau au redus volumele de procesare. În același timp, capacitățile de producție se extind în Asia și Orientul Mijlociu, drept urmare exporturile din aceste regiuni sunt acum în creștere.

Anterior, Bloomberg a raportat că firmele americane din domeniu au fost forțate să folosească petroliere de mare capacitate pentru a transporta petrol în Europa, deoarece navele care transportau volume mai mici erau deja rezervate pentru resursele energetice rusești, iar prețurile lor de transport au crescut serios.

La sfârșitul anului 2022, Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol a remarcat o creștere semnificativă a costului de navlosire a navelor cisterne în toate direcțiile: navele mici de tip Aframax au crescut mai mult decât altele pe fundalul încărcării fabricilor cu petrol rusesc în ajunul începerii embargoului UE. Petrolierele de mare tonaj VLCC (Very Large Crude Oil Carrier) au crescut cu o medie de 21%, în timp ce tarifele de marfă spot pentru navele cu rază medie de acțiune au crescut cu 13% pe fondul penuriei de nave disponibile.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.