DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CFR Călători răspunde acuzațiilor aduse de Pro Infrastructură: 'Compunerea trenurilor este adaptată traficului'

cfr calatori

Compunerea trenurilor este corect adaptată traficului de călători înregistrat, susține CFR Călători, după ce Asociația Pro Infrastructură a criticat introducerea vagoanelor de dormit și cușetă în trenurile de zi, relatează Mediafax.

Potrivit unui comunicat al CFR Călători, în extrasezon, compania dispune de un excedent de vagoane de dormit și cușetă, fapt pentru care dorește să valorifice aceste vagoane.

„CFR Călători are un sistem de urmărire a vânzărilor, astfel încât compunerea trenurilor este adaptată operativ zilnic în funcție de cerere. De asemenea, și sistemul de tarifare este adaptat în funcție de segmentele de piață”, se arată în comunicat.

Potrivit acestuia, chiar dacă uzanța de până acum trimitea la utilizarea în compunerea trenurilor de lung parcurs a vagoanelor de dormit și cușetă pe timp de noapte, aceasta nu înseamnă că o eventuală nișă de trafic pentru trenurile de lung parcurs, pe timp de zi (circa 14 ore) nu trebuie satisfăcută.

Compania susține că a introdus acest serviciu pentru a crește confortul pe timp de zi, având în vedere că aceste cușete pot fi transformate atât în scaun cât și în pat, în funcție de preferința călătorului.

Vagoanele nou introduse nu afectează compunerea trenurilor de noapte. Trenurile de noapte care circulă în acest moment au în compunere vagoane de dormit și cușetă în conformitate cu cererea.

„Pentru trenurile de noapte cu circulație Iași/Suceava – Constanța și retur, structura de public și cererea nu justifică la acest moment circulația unui vagon de dormit sau cușetă. Însă, în momentul în care crește traficul, spre exemplu în sezonul estival va fi introdus un vagon cușetă la trenurile de Iași și Suceava cu destinația litoral. Precizăm de asemenea faptul că, la trenurile IR 1641/ RE 4112 şi RE 4113/IR 1642/care circulă pe ruta București Nord – Sighetu Marmației pe timp de noapte aplicăm o ofertă tarifară specială - suplimentul de pat 20 lei - la vagonul de dormit cu două

locuri în cabină, similară celei de la trenurile IR 1745/RE 4005 și RE 4006/ IR 1746 București Nord – Baia Mare, astfel încât călătoria să fie accesibilă pentru un număr cât mai mare de pasageri. Compunerea trenurilor este corect adaptată traficului de călători înregistrat”, au mai transmis reprezentanții companiei.

Citește și: CTP îl face PRAF pe Klaus Iohannis: 'Ești ridicol și jenant. E de-a dreptul grotesc!'

Aceștia precizează că creșterea parcului de vagoane reprezintă o prioritate permanentă pentru CFR Călători: „Numai în anul trecut a crescut parcul între sezoane cu 30%, în condițiile în care media europeană de creștere a parcului de vagoane într- un an este de 2%. Între anii 2012 – 2020, CFR Călători nu a mai beneficiat de niciun fel de compensație pentru achiziția de vagoane noi, astfel că modernizarea și reconstrucția de vagoane a fost realizată din fonduri proprii”.

Asociația Pro Infrastructură a arătat, miercuri, într-o postare pe Facebook, că în timp ce compania CFR Călători anunță introducerea de vagoane de dormit și cușetă la trenurile de zi, în unele trenuri care circulă exclusiv pe timpul nopții astfel de facilități lipsesc.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.