Chinezii descoperă realitatea dură a vânzărilor de mașini în Europa: Giganți ai industriei auto întâmpină probleme

Autor: Diana Pană

Publicat: 22-04-2025 23:09

Actualizat: 23-04-2025 02:09

Article thumbnail

Sursă foto: Profimedia Images

Producătorii chinezi de mașini care încearcă să-și extindă afacerea în Europa se confruntă cu probleme. „Am subestimat dificultatea extinderii rețelelor noastre de vânzări și service în Europa”, a recunoscut reprezentantul producătorului Nio, potrivit Mediafax.

Startup-ul din China a anunțat marți că Firefly, o marcă de mașină mică, nu va ajunge pe piața europeană mai devreme de al treilea trimestru al anului 2025.

Cei de la Nio au recunoscut că au „subestimat” complexitatea expansiunii sale europene și că modelul Firefly ar putea ajunge pe continent mai târziu decât se aștepta. Directorul general al Nio, William Li, a declarat că investiția din Europa „nu a corespuns obiectivelor inițiale”, potrivit Le Figaro.

content-image

„Am subestimat dificultatea extinderii rețelelor noastre de vânzări și service în Europa”, a declarat William Li într-o conferință de presă adăugând că în China este ușor să deschizi 100 de reprezentanțe auto într-o lună, dar că în Europa este foarte dificil și scump.

Confruntați cu concurența acerbă de pe piața din China, mulți producători chinezi precum BYD, Geely și Nio încearcă să își exporte vehiculele pe piețele europene, latino-americane și asiatice.

Comisia Europeană a impus taxe vamale suplimentare pentru mașinile electrice fabricate în China în 2024.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri