Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Cioloş reacţionează dur la propunerile PSD-ALDE pentru Codul Penal: 'Pun în pericol însăși poziția României în Uniunea Europeană'

ciolos miscarea romania impreuna

Propunerile PSD – ALDE de modificare a Codurilor Penal și de Procedură Penală înseamnă, la prima vedere, că trăim în țara în care politicienii din coaliția de guvernare sunt disperați să modifice legea pentru a-și scăpa pielea de consecințele ei, afirmă fostul premier Dacian Cioloş.

Potrivit lui Cioloş, "cetățenii României devin, astfel, victimele unui sistem de guvernare care ocrotește infracțiunea, atunci când aceasta e comisă de cei bogați, puternici și bine conectați".

Vezi și: Greşeala pe care mulţi o comit: De ce nu trebuie să dormi NICIODATĂ pe canapea

"Ceilalți români, care nu fac parte din elita infracțională, se pot pregăti să devină victime uitate și neocrotite de lege, dacă aceste propuneri legislative vor intra în vigoare. Mai mult decât atât, modificările propuse pun în pericol însăși poziția României în Uniunea Europeană, un spațiu al unor valori și reguli comune foarte bine definite", mai afirmă Cioloş pe Facebook, comentând un comunicat al Platformei România 100:

"De ce vor politicienii din coaliția de guvernare să redefinească grupul infracțional organizat? Iată de ce:

Potrivit comunicatului DNA din noiembrie 2017, s-a dispus efectuarea urmăririi penale față de suspectul Dragnea Liviu Nicolae, președinte al Consiliului Județean Teleorman la data faptelor, pentru:

-constituirea unui grup infracțional organizat;

-două infracțiuni de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene;

-două infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

Suspectul Dragnea Liviu Nicolae este astăzi președintele Camerei Deputaților și președintele Partidului Social Democrat, aflat la guvernare.

De ce vor politicienii din coaliția de guvernare să dezincrimineze mărturia mincinoasă și să modifice prevederile referitoare la favorizarea făptuitorului? Iată de ce:

Potrivit comunicatului DNA din mai 2016, procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Brașov au dispus efectuarea urmăririi penale față de suspectul Popescu Tăriceanu Călin Constantin Anton, pentru comiterea infracțiunilor de mărturie mincinoasă și favorizarea făptuitorului.

Suspectul Popescu Tăriceanu Călin Constantin Anton este astăzi președinte al Senatului și lider al ALDE, partid aflat în coaliția de guvernare.

Cei mai importanți oameni din stat își fac legi cu dedicație. Cei mai importanți oameni din stat vor să reducă la tăcere DNA, instituția care a dat comunicatele menționate mai sus, introducând, prin modificările la Codul de Procedură Penală, interdicția parchetelor de a comunica public despre anchete pe rol sau aflate în cameră preliminară. Nu vom mai avea comunicate ale DNA, DIICOT sau ale altor structuri de parchet cu privire la puneri sub acuzare, inculpări sau trimiteri în judecată.

Însă cel mai important aspect al acestui demers politic de subminare a unei justiții independente și funcționale este faptul că niciunul dintre noi nu se va mai simți și nu va mai fi în siguranță în această țară. Cetățenii români nu-și vor mai simți copiii în siguranță în propria țară.

Câteva exemple:

(I) Art. 92 CPP se modifică și va avea următorul cuprins:

„(2) Avocatul suspectului sau inculpatului poate solicita să fie încunoștințat de data şi ora efectuării actului de urmărire penală ori a audierii realizate de judecătorul de drepturi şi libertăţi. Încunoștințarea se face prin notificare telefonică, fax, email sau prin alte asemenea mijloace, cu comunicarea activităţii ce urmează a se efectua, indicarea datelor de identitate a persoanei care urmează a  fi audiate, cu cel puţin 24 de ore înainte de efectuarea activităţii, încheindu-se în acest sens un proces-verbal. Suspectul sau inculpatul poate participa la efectuarea oricărui act de urmărire penală sau la orice audiere, la solicitarea acestuia (…)

În 24 de ore, orice martor poate fi intimidat, amenințat, agresat. Cel care scapă în acest fel pentru că martorul, speriat, nu mai depune mărturie este cel care poate finaliza actul de agresiune asupra copilului, părintelui sau partenerului tău.

Mai mult decât atât, nu se va mai putea dispune arestarea preventivă pentru infracțiuni precum: agresiunea sexuală, actul sexual cu un minor, coruperea sexuală a minorilor, racolarea minorilor in scopuri sexuale, furt, furt calificat, înșelăciune, abuz în serviciu, delapidare, represiune nedreaptă, cercetare abuzivă, supunerea la rele tratamente, spălarea de bani.

Acești indivizi pot să dispară oricând, fără să deconteze nici măcar o secundă din viața distrusă a unui copil. Sau pot pleca liniștiți în paradisuri exotice, fără să răspundă niciun minut pentru albirea intereselor mafiote și a banilor murdari ai grupurilor de crimă organizată din care de multe ori fac parte. Nu e niciun secret că, atunci când legea nu o tulbură, crima organizată ajunge să macine sistematic la temelia statului și a societății.

(II) Se abrogă alin. 3 de la art. 139 CPP, ceea ce înseamnă că înregistrările efectuate de părți sau de alte persoane, cum ar fi martorii, și care privesc propriile convorbiri, nu vor mai putea fi folosite ca mijloace de probă.

De asemenea, nu vor mai putea fi utilizate înregistrările video ale camerelor de luat vederi instalate în locuri publice.

Asta înseamnă că înregistrarea audio în care tu ai fost amenințat înainte de a fi grav lovit și spitalizat nu se poate folosi ca mijloc de probă.

Asta înseamnă că înregistrarea video în care copilul tău a fost agresat în lift sau pe stradă de un individ care l-a traumatizat pe viață nu mai poate fi folosită ca mijloc de probă.

Înseamnă că poți asista neputincios la felul cum piere orice șansă de dreptate pentru tine și pentru oamenii care îți sunt aproape – familie, prieteni care au fost la un moment dat victime ale unor abuzatori și infractori periculoși.

(III) La art. 8 CPP se introduce un nou alineat, alin. (2) cu următorul cuprins: „(2) Orice persoană are dreptul la un proces echitabil, la judecarea cauzei de un judecător imparțial și independent. Repartizarea tuturor cauzelor către judecători sau procurori se repartizează aleatoriu.

Acest lucru se traduce prin zero valorificare a competenței și specializării profesionale, pentru beneficiul cetățeanului. Efectul aleatoriu al distribuirii cauzelor înseamnă că anumiți procurori sau judecători cu o specializare clară (corupție, omoruri, evaziune fiscală, spălare de bani) se vor afla în situația de a soluționa dosare fără nicio legătură cu respectiva specializare. Poate fi vorba chiar despre dosarul în a cărui soluționare competentă, eficientă și rapidă îți pui tu toate speranțele.

(IV) La articolul 305, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins:

„(11)  În toate celelalte situaţii, altele decât cele menţionate la alin. (1) organul de urmărire penală dispune începerea urmăririi penale cu privire la faptă. În termen de maxim 1 an de la data începerii urmăririi penale cu privire la faptă organul de urmărire penală este obligat să procedeze fie la începerea urmăririi penale cu privire la persoană, dacă sunt îndeplinite condițiile legale pentru a dispune aceasta măsură, fie la clasarea cauzei

Există dosare de omor în care autorul este identificat și după 3, 5 sau 10 ani. Există dosare de corupție în care anumite indicii care aduc claritate cu privire la făptuitor apar, în cursul urmăririi penale, după mai mult de un an.

Aceste dosare nu vor mai exista pentru oamenii legii. Așa cum nu mai există nicio limită a politicienilor din coaliția de guvernare în apărarea intereselor proprii, în detrimentul siguranței și bunăstării fiecărui om nevoit să suporte consecințele acestui mod haotic de a guverna.

Exemplele de mai sus sunt doar câteva din sutele de articole modificate pentru a slăbi legea și ordinea, pentru a transforma justiția în unealta politicienilor suspectați sau condamnați pentru comiterea unor infracțiuni. Cetățenii României devin, astfel, victimele unui sistem de guvernare care ocrotește infractiunea, atunci când aceasta e comisă de cei bogați, puternici și bine conectați.Ceilalți români, care nu fac parte din elita infracțională, se pot pregăti să devină victime uitate și neocrotite de lege, dacă aceste propuneri legislative vor intra în vigoare.

Mai mult decât atât, modificările propuse pun în pericol însăși poziția României în Uniunea Europeană, un spațiu al unor valori și reguli comune foarte bine definite. Legile slabe și favorabile infractorilor ne vor arunca la periferia Europei, vor atrage sancțiuni și ne vor împinge în afara nucleului dur al Uniunii sau chiar dincolo de marginile ei.

Nimeni nu vrea în spațiul Schengen o țară care este un spațiu al infracționalității libere și fără griji. Nimeni nu vrea ca partener de cooperare transfrontalieră niște autorități slabe, lipsite de putere și de instrumentele legale potrivite. Nimeni nu poate conta pe o țară care absoarbe ca un burete criminalitatea din regiune, datorită pachetului atractiv și exclusiv de servicii oferite infractorilor prin modificările Codului Penal și ale Codului de Procedură Penală.

Cum vor aborda Dragnea și Tăriceanu subiectul modificării legilor justiției și a Codurilor cu liderii Europei, în următoarele luni? Vor face schimb de experiență cu privire la adoptarea unor legi cu dedicație? Le vor arăta omologilor europeni mențiunile privind numele și dosarele lor penale date ca exemplu în expunerea de motive pentru aceste propuneri legislative?

Înțelegem azi care ar trebui să fie deviza acestei coaliții de guvernare:

„Omule fără de lege, îndrăznește să scapi împreună cu noi. De restul, cetățeni onești ai acestui stat pe care nu ne mai obosim să îl guvernăm, nu ne pasă. Nu ne pasă de faptul că legea trebuie să îi ocrotească și pe ei”."

Vezi și: E vremea păpădiilor, adevărate minuni pentru sănătate: Cum le poți folosi în gospodărie .


ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.