Aeroportul Charles de Gaulle din Paris a fost în 2024 cel mai mare aeroport din Uniunea Europeană, în ceea ce privește numărul de pasageri transportați pe calea aerului, arată datele publicate luni de Eurostat cu prilejul Zilei internaționale a aviației civile, potrivit Agerpres.
Conform statisticilor, alte aeroporturi europene cu trafic ridicat în 2024 au fost Amsterdam Schiphol (66,8 milioane de pasageri), Adolfo Suarez Madrid Barajas (66,1 milioane), Frankfurt Main (61,5 milioane), Barcelona El Prat (54,9 milioane), Roma Fiumicino (46,7 milioane) și Munchen (41,5 milioane). Acestea au fost singurele aeroporturi din UE care au depășit pragul de 40 de milioane de pasageri.
Evoluții notabile în topul european
Datele Eurostat mai arată că aeroportul Eleftherios Venizelos din Atena a depășit Paris-Orly, urcând până pe locul 10, datorită unei creșteri semnificative a numărului de pasageri față de 2023 (+19,6%).
În ceea ce privește România, Aeroportul Internațional Henri Coandă București ocupă locul 27 în clasamentul european, cu 15,940 milioane de pasageri transportați. Otopeni a fost devansat de aeroporturi precum cel din Varșovia (21,256 milioane), Budapesta (17,509 milioane) și Praga (16,294 milioane), dar depășește aeroporturi precum Porto, Gran Canaria și Hamburg.
Creștere generală în UE
În 2024, numărul total de pasageri care au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană a fost de 1,1 miliarde, în creștere cu 8,3% față de 2023 (973 milioane). Aceasta reprezintă o cifră mai mare decât nivelul anterior pandemiei, în 2019, când UE înregistra 1 miliard de pasageri.
Toate țările membre au raportat creșteri față de anul precedent. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Ungaria (+19,2%), Cehia (+18,9%) și Estonia (+17,8%), în timp ce cele mai modeste au fost în Suedia (+1,3%), Bulgaria (+3,8%) și Franța și Irlanda (ambele +4,6%).
În România, numărul de pasageri transportați a crescut cu 7,1% în 2024 comparativ cu 2023, de la 22,964 milioane, până la 24,590 milioane, confirmând o tendință constantă de creștere a traficului aerian pe aeroporturile românești.


































Comentează