DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Clotilde Armand dă în judecată ziarul Evenimentul Zilei: 'Duce calomnia la un nou nivel de abjecție'

Inquam Photos / Liviu Florin Albei
clotilde armand

Clotilde Armand, vicepreședinte USR, anunță că dă în judecată ziarul Evenimentul Zilei și pe autorii unui articol în care se vorbește despre un contract de consultanță pentru autostrada Bechtel. Liderul USR denunță o campanie de calomniere a sa.

Compania Națională de Drumuri a plătit consultanță de peste 22 de milioane de euro pentru 0 km din autostrada Transilvania, în ultimii șase ani, scrie evz.ro. Chiar dacă lucrările pentru autostrada Transilvania au fost abandonate din vara anului 2011 până la începutul lui 2014, consultantul Egis, firmă condusă de Clotilde Armand (USR), ar fi încasat aproape 20 de milioane de euro pentru supervizarea lucrărilor inexistente. Firma va încasa bani ca și cum ar superviza lucrări pe 415 kilometri. Contractul cu firma de consultanță va fi valabil până când autostrada va fi gata și juriștii CNAIR nu au găsit soluția să-l rezilieze, odată cu cel cu Bechtel.

Vezi și: EXPLOZIV Soția lui Dan Adamescu RUPE TĂCEREA: Mesajul CEL MAI IMPORTANT pe care îl dă

Vezi și: Sebastian Ghiță ar fi fost GĂSIT/ VIDEO

Clotilde Armand afirmă că se încearcă în mod fals asocierea sa cu acest caz și vine cu o serie de explicații.

„În ultimul an am fost ținta unei campanii intense de dezinformare și calomniere susținută de o anumită parte a presei controlată de partidele politice corupte. Am fost prezentată în mod nereal ca responsabila pentru pagubele suferite de statul român în contractul cu constructorul american de autostrăzi Bechtel. În realitate, Bechtel a venit în România în anul 2003 adusă de Năstase - PSD și a plecat în luna mai 2013. În tot acest timp eu am fost angajată în România și in Franța la GDF Suez. Nu am absolut nici o legătură cu Bechtel, nu cunosc pe nimeni de la această firmă, nu i-am întâlnit niciodată.

Campania motivată politic despre Bechtel nu a reușit să mă discrediteze, deși au fost publicate și reluate obsesiv sute de „știri” false pe această temă în presă. Imposibilitatea temporo-spațială de a fi fost eu însămi legată în vreun fel de acest scandal s-a dovedit mai convingătoare în fața publicului decât calomnia nerușinată și insistentă.

„Evenimentul Zilei”, controlat de Dan Andronic, trimis în judecată pentru constituire de grup infracțional organizat, în forma aderării, complicitate la trafic de influență în formă continuată, consilierul lui Năstase în 2004, apropiat a lui Sorin Ovidiu Vîntu, fostul consilier al premierului Tăriceanu, apropiat a lui Dorin Cocoș, membru PMP, a publicat în 25 ianuarie 2017 un lung articol denigrator la adresa mea semnat de ''jurnaliștii'' Etves, articol care duce calomnia la un nou nivel de abjecție. Articolul afectează negativ imaginea mea publică și reputația profesională prin insinuări, insulte, informații vădit false și asocieri forțate. Am fost și sunt dispusă oricând să discut cu presa despre acest subiect, însă autorii materialului apărut în EVZ nu m-au contactat deși în mod fals afirmă în articol că ar fi făcut-o. Vreau să aduc la cunoștința publicului mai multe clarificări pentru a disipa orice umbra de îndoială asupra mea și pentru a demonstra reaua credință a ziarului.

1) Firma Egis nu este „a mea”, nu am acțiuni la aceasta firmă. Sunt angajată la Egis România din septembrie 2013 ca director general. Orice referire la numele meu cu privire la Egis trebuie să acopere strict perioada din septembrie 2013 până în prezent, restul sunt manipulări absurde, la fel ca și în cazul Bechtel.

2) Egis nu prestează servicii de „consultanță”, termen vag care ar putea însemna orice, ci servicii de supervizare. Asta înseamnă: supervizarea proiectării, supervizarea echipelor pe șantier, și gestionarea problemelor după o reziliere cum a fost cu Bechtel, pentru a conserva șantierul și a pregăti noi licitații. Supervizarea este obligatorie prin lege pentru astfel de proiecte.

3) Șantierul autostrăzii Transilvania are 7 secțiuni în lucru totalizând sute de km de șantiere, nu este în niciun caz oprit așa cum în mod fals afirmă articolul incriminat, chiar dacă Bechtel nu mai lucrează.

4) În industria supervizării, costul variază între 2-4% din costul total al șantierului, în funcție de complexitate. Sumele decontate către Egis se încadrează între aceste margini. Toate facturile Egis sunt emise pe baza foilor de pontaj și a orelor efectiv lucrate de inginerii Egis, în conformitate cu contractul. Titlul voit senzațional al articolul semnat de autori, precum și aprecierile negative din text la adresa mea motivate de faptul că Egis își facturează serviciile conform contractului constituie denigrare fără niciun fundament.

5) Deși Egis România este o firmă cu acționariat francez, angajații sunt români. Avem peste 120 de ingineri și colaboratori români, care trăiesc și își plătesc taxele în România. Profitul Egis în România este disponibil pe internet și veți vedea ca este extrem de rezonabil.

6) Articolul incriminat publică opiniile directorului din 2003 al CNADNR, cel care a semnat fără licitație contractul pentru construirea autostrăzii Transilvania la comanda politică a lui Năstase - PSD. Eu vin din Franța, între 2002-2004 de exemplu locuiam la Toulouse. Nu aveam cum să fiu implicată în scandalul Bechtel, nici măcar nu auzisem de numele acesta până în 2013.

7) Articolul încearcă să creeze confuzia între contractul păgubos Bechtel pe de o parte și firma Egis și cu mine pe de altă parte. Nu există în realitate nici o legătură între mine și Bechtel, este un anacronism deoarece nu eram în industria construcției de autostrăzi în cei 10 ani cât PSD, PDL și PNL au menținut contractul Bechtel. Nici Egis nu a fost niciodată legată contractual de Bechtel, dimpotrivă Egis a fost selectată prin licitație tocmai pentru a apăra interesele statului român față de executantul Bechtel.

8) Articolul inventează de la zero falsa problemă a unei presupuse rezilieri a contractului dintre CNAIR (fosta CNADNR) şi Egis. În realitate, acest contract, atribuit prin licitație, este în continuare necesar beneficiarului. Deși nu s-au dat în folosință porțiuni noi din autostrada Transilvania, acest lucru nu este în nici un caz imputabil Egis. Este de notorietate publică faptul că guvernele PSD-PNL din ultimii 27 de ani nu au reușit să dea în folosință în medie decât 20 km de autostrada pe an. Lucrările continuă, este nevoie de supervizare iar beneficiarul este foarte mulțumit de serviciile Egis.

Voi cere în justiție autorilor și ziarului reparații pentru calomniile motivate politic la adresa mea din acest articol.

PS. A nu se înțelege sau interpreta greșit: am tot respectul față de jurnaliștii care își fac datoria cinstit. Nu doresc să ofer presei lecții despre cum se face jurnalism. Se spune adesea că presa este a patra putere în stat sau “câinele de pază al democrației”.”, scrie Clotilde Armand pe Facebook.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.