Coca Cola a plătit peste 8 milioane de euro, numai în Franţa, medicilor şi oamenilor de ştiinţă, pentru a ascunde nocivitatea băuturilor companiei

Autor: Cristi Șelaru, Redactor

Publicat: 10-05-2019

Actualizat: 10-05-2019

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Compania americană Coca-Cola a cheltuit peste 8 milioane de euro în Franţa pentru a influenţa medici şi oameni de ştiinţă din domeniul sănătăţii, conform unei anchete publicate de cotidianul Le Monde, transmite joi AFP, potrivit agerpres.ro.

Conform cotidianului, obiectivul Coca-Cola este de a deturna atenţia publică de la efectele nocive pe care sucurile şi alte băuturi îndulcite le au asupra sănătăţii.

"Începând cu 2010, Coca-Cola a acordat peste 8 milioane de euro unor experţi şi diverselor organizaţii medicale, dar şi sportive sau organizatoare de evenimente", scrie Le Monde, adăugând că "în Franţa, la fel ca şi în alte părţi ale lumii, aceste finanţări ţin de comunicare sau de pura sponsorizare şi nu de desfăşurarea unor studii ştiinţifice autentice".

Citește și: Moise Guran prevestește viitorul pentru PSD:’Nu cred că PSD mai poate strânge mai mult de 1,5-1,7 milioane de voturi’

Conform publicaţiei franceze, totul porneşte de la o anchetă asupra lobby-ului făcut de compania multinaţională, publicat în 2015 de New York Times. În faţa scandalului, Coca-Cola a promis transparenţă şi a publicat pe site-ul său de internet numele experţilor şi listele de activităţi pe care le-a finanţat în SUA.

"În Franţa, insistenţele ONG-ului Foodwatch au constrâns Coca-Cola să publice aceste date în aprilie 2016". Aceste date, actualizate, au fost examinate de jurnaliştii de la Le Monde.

"Dieteticieni, nutriţionişti sau specialişti în medicină sportivă: cea mai mare parte a celor 18 persoane numite (care au colaborat cu Coca-Cola n.r.) sunt profesionişti din domeniul sănătăţii", scrie Le Monde.

Citește și: Ironie la adresa lui Klaus Iohannis! ‘Atâta cheltuială și tot să nu te bage nimeni în seamă’

Finanţările din partea companiei care produce băuturile răcoritoare Sprite, Fanta sau Minute Maid, vizează "să facă uitate riscurile legate de aceste băuturi îndulcite, scoţând în evidenţă rolul lipsei activităţilor sportive în ceea ce priveşte obezitatea".

Printre altele, un studiu publicat de o revistă specializată în sănătate publică, Journal of Public Health Policy, apărut la 8 mai, dezvăluie că multinaţionala a impus clauze multiple prin care influenţează cercetările ştiinţifice pe care le sponsorizează. Autorii acestui studiu, coordonat de Sarah Steele, profesoară de politici de sănătate publică la Jesus College din cadrul Universităţii Cambridge (Marea Britanie), au putut examina cinci contracte încheiate de Coca-Cola cu universităţi americane şi canadiene de renume.

Compania Coca-Cola, conform profesoarei Sarah Steele, "îşi rezervă dreptul de a rupe orice astfel de contract fără să prezinte vreun motiv", iar "clauzele şi condiţiile precizate în contracte nu corespund declaraţiilor făcute de Coca-Cola pe site-ul său de internet".

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri