Mitul 'Always Coca Cola', spulberat? Cea mai iubită băutură ar putea dispărea de pe piață. Vânzările au scăzut masiv, taxa pe zahăr - printre 'vinovați'

Autor: Liana Ganea

Publicat: 05-03-2025 11:40

Actualizat: 05-03-2025 13:54

Article thumbnail

Sursă foto: Freepik

Am tot fost bombardați dintotdeauna de reclamele absolut fascinante, mai ales în preajma sărbătorilor de iarnă, la ceea ce se vrea a fi cea mai consumată băutură carbogazoasă din lume  - Coca Cola. Încă, la un moment dat, circula mitul potrivit căruia celebrul brand, The Coca Cola Company, ar putea să nu-și facă deloc reclamă timp de 50 de ani și tot s-ar vinde. În continuare este considerată cea mai populară băutură răcoritoare, cu cele mai mari vânzări, însă cele mai recente date ale Coca Cola HBV din România arată... altceva. Iată că, se pare, roșul nu mai e atât de roșu ca la începuturi. Cel puțin în țara noastră, dar și în mare parte din Europa.

Una peste alta, românii par să își fi pierdut interesul față de băuturile carbogazoase, potrivit celor mai recente date raportate de Coca-Cola. Compania, lider pe piața băuturilor răcoritoare, a anunțat o scădere de 2,5% a vânzărilor în România în ultimul an.

„Volumele din România au fost influenţate de mediul economic plin de provocări după ce a fost introdusă taxa pe zahăr în ianuarie, lansarea Sistemului Garanţie-Returnare în noiembrie 2023 şi creşterea TVA în 2023”, se arată în ultimul raport al Coca-Cola HBC.

Se duce-n cap trademark-ul Coca Cola?

În raportul său pentru anul 2024, compania a dezvăluit că vânzările de băuturi carbogazoase din portofoliu au înregistrat o scădere moderată de 4-6%, în timp ce segmentul băuturilor carbonatate a avut o creștere ușoară de până la 4%. De asemenea, vânzările de energizante au scăzut cu un procentaj cuprins între 10 și 15%, conform Ziarul Financiar.

Cornel Cărmizaru, directorul general al companiei, a detaliat pentru sursa citată, într-o expunere video, motivele pentru care consumul de băuturi carbogazoase a scăzut în rândul clienților. Acesta a subliniat că, în ultimii ani, piața băuturilor răcoritoare din România s-a confruntat cu dificultăți semnificative, printre care inflația, majorarea TVA-ului, introducerea taxei pe zahăr și reglementările stricte privind băuturile energizante.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri