Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Comisia Europeană are ca prioritate crearea unei piețe unice digitale

comisia europeana

Comisia Europeană a stabilit principalele direcţii de acţiune asupra cărora se va concentra activitatea în contextul pregătirii strategiei globale privind piaţa unică digitală. Crearea unei pieţe unice digitale constituie o prioritate a Comisiei Juncker, iar această strategie urmează a fi prezentată în luna mai.

Tehnologia digitală este parte a vieţii cotidiene. De la urmarea de cursuri online la vizionarea de filme, de la a cumpăra sau a vinde online la a intra în legătură cu prietenii, Internetul este o sursă nepreţuită de oportunităţi digitale. Însă în fiecare zi, cetăţenii şi întreprinderile din Uniunea Europeană se confruntă cu numeroase obstacole, de la geoblocare sau ineficienţă în livrarea transfrontalieră a coletelor, la imposibilitatea conectării la o serie de servicii disponibile online. De prea multe ori, serviciile digitale se limitează la frontierele naţionale.

Pentru Comisia Juncker, înlăturarea acestor obstacole şi crearea unei pieţe unice digitale constituie o prioritate - digitalizarea libertăţilor pieţei unice a Uniunii şi stimularea creşterii economice şi a creării de locuri de muncă pe continentul nostru.

Colegiul comisarilor a avut în această săptămână o primă discuţie pe tema strategiei privind piaţa unică digitală, care este prevăzută să fie prezentată în luna mai şi a stabilit principalele domenii asupra cărora

Comisia îşi va concentra activitatea, astfel încât să aducă schimbări reale, atât pentru consumatori, cât şi pentru întreprinderi. Potrivit comisarului pentru economie digitală şi societate digitală, Gunther Oettinger, Europa nu poate fi vârful de lance al revoluţiei digitale, în condiţiile unui amalgam de 28 de norme diferite în domeniul serviciilor de telecomunicaţii, al drepturilor de autor, al securităţii informatice sau al protecţiei datelor.

La dezbaterea de ieri s-au stabilit trei domenii principale asupra cărora se va concentra acţiunea Comisiei în acest mandat. Primul este asigurarea unui acces mai bun al consumatorilor şi al întreprinderilor la bunurile şi servciile digitale. Al doilea domeniu îl reprezintă configurarea mediului, astfel încât reţelele şi serviciile digitale să prospere, iar cea de-a treia direcţie de acţiune este crearea unei economii şi a unei societăţi digitale europene cu potenţial de creştere pe termen.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.