DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Crizele necesită răspuns ITS digital

Facebook
digitalizare comunicatii

Așa cum atacurile teroriste din 11 septembrie 2001 asupra SUA au dus la o schimbare treptată a măsurilor de securitate pentru industria aeriană, pandemia actuală determină schimbări rapide în sector - în special în modul în care pasagerii sunt procesați în timp ce trec prin aeroporturi. Pe măsură ce industria aviației își va reveni în anii ce urmează, își va relua traiectoria de creștere pe termen lung, garantând luarea unor decizii mai agile de către aeroporturi.

În acest scop, simpla intervenție umană tradițională nu va mai fi suficientă. Dezvoltarea și susținerea unei astfel de agilități va necesita transformarea digitală a centrelor de transport. Ar fi prudent să observăm că tehnologiile emergente, cum ar fi acoperirea 5G, inteligența artificială (AI), Big Data și calculul inteligent au devenit pietrele de temelie pentru realizarea unei transformări digitale eficiente.

Centrul aceastor activități va fi probabil China, care se confruntă cu o creștere accelerată a sectorului aviației, pe măsură ce clasa de mijloc în plină dezvoltare își folosește veniturile pentru călătorii de agrement - atât pe plan intern, cât și pe plan internațional.

Ascensiunea Chinei

În martie 2020, IATA, organismul global care reprezintă companiile aeriene, prognoza o creștere anuală de 5,3% a sectorului aviației în China pentru un interval de 20 de ani între 2018 și 2038 - semnificativ mai mare decât creșterea medie globală de 3,8%. Numai în 2019, piața internă a Chinei a crescut cu 7,8%, cea mai rapidă dintre toate piețele interne globale monitorizate de IATA.

Impiedicată temporar de pandemie, creșterea sectorului aerian din China a avut una dintre cele mai rapide reveniri la nivel mondial și nu pare să existe niciun motiv pentru care tendința de creștere nu poate reveni la nivelurile prevăzute.

Se preconizează că cererea de cheltuieli globale pentru transformarea digitală a zonei terestre a aeroporturilor va crește brusc de la 3,9 miliarde de dolari în 2018 la 4,6 miliarde de dolari în 2023. Transformarea digitală a aeroportului va crește, de asemenea, de la 4,58 miliarde de dolari (2018) la 5,6 miliarde de dolari (2023), creșterea fiind condusă de segmentul „Managementul operațiunilor”.

În ultimii doi ani, unul dintre aeroporturile din China cu creștere rapidă, Shenzhen, a colaborat cu Huawei pentru a livra aproape 100 de proiecte de transformare a capacităților. Domeniul de aplicare a inclus introducerea de modele operaționale „inteligente” care acoperă toate aspectele operațiunilor, securității și serviciilor de călători.

Shenzhen în detaliu

Nucleul modelului operațional este Centrul de Operațiuni Inteligente (IOC), care servește drept creier al întregului aeroport. O măsură a performanței sale este evidentă din îmbunătățirea evidentă a ratei plecărilor la timp, care, în medie, a depășit 87% pentru 2019, urcând peste 90% timp de trei luni succesive în ultimul trimestru.

COI, care poate gestiona la fel de bine și complexitatea unui oraș, are patru responsabilități principale: luarea deciziilor, avertizare, guvernanță și comandă.

Folosește Big Data pentru colectarea și analiza datelor și pentru a prezenta indicatori cheie gestionării aeroporturilor, susținând în esență procesul de luare a deciziilor. De exemplu, regulile inerente de operare pot fi configurate pentru a detecta și avertiza în avans scenariile potențiale de risc și pentru a preveni escaladarea acestora la probleme, incidente sau urgențe majore. Acest lucru se dovedește deosebit de util pe aeroportul în care se produc majoritatea incidentelor avioanelor, conform Rapoartelor de Avarii IATA anterioare.

Funcția de guvernanță colectează, procesează și monitorizează operațiunile aeroportuare într-o manieră unificată pentru a îmbunătăți eficiența colaborativă, a implementa răspunsuri rapide, a optimiza resursele de gestionare și a îmbunătăți guvernanța.

Mai mult, în cazul unui incident major sau situații de urgență, centrul de comandă implementează o comandă unificată pentru a coordona executarea măsurilor și alocarea resurselor între mai multe departamente.

Implementarea unui COI pe aeroportul din Shenzhen, care a gestionat 52 de milioane de pasageri în 2019, a sporit nivelul de intuiție și conștientizare a situației, făcându-l primul în China care a lansat facilități de aeroport inteligente. Astfel de servicii includ canale inteligente de verificare a securității și alocarea parcajelor, unde aeronavele sunt alocate burdufurilor individuale, podurile retractabile care leagă clădirea terminalului de aeronavă.

Alocarea eficientă și în timp util a aeronavelor la un burduf este un beneficiu major pentru aeroporturi în materie de operațiuni, impact de mediu și satisfacția călătorilor; fiecare pasager își poate aminti experiența frustrantă de a aștepta în avionul parcat la distanță de terminal, după un zbor lung.

Alocarea inteligentă a parcajului

În ciuda faptului că se află la doar câteva sute de metri de clădirea terminalului, există invariabil o întârziere până la sosirea autobuzelor pentru transportul pasagerilor la terminalul aeroportului, urmată de alte întârzieri, deoarece autobuzele individuale sunt umplute până la capacitate înainte de a pleca. Acest lucru duce adesea la nemulțumiri atât în ​​rândul pasagerilor, cât și al companiilor aeriene.

Aeroportul din Shenzhen a început să utilizeze sistemul inteligent de alocare a parcajelor la sfârșitul lunii noiembrie 2019, aceasta fiind prima utilizare a algoritmilor AI în aeroporturile din China. Comparativ cu alocarea manuală a parcajului, AI-ul din spatele noului sistem reduce durata necesară pentru a atribui cele peste 1.000 de zboruri zilnice unor porți de debarcare/îmbarcare de la patru ore la doar un minut. Mai mult, programul este actualizat și modificat, dacă este necesar, la fiecare 10 minute, asigurând o operațiune agilă a aeroportului atunci când se confruntă cu întârzieri și operațiuni de zbor neregulate.

Prin implementarea acestui sistem, Aeroportul din Shenzhen și-a îmbunătățit considerabil rata de andocare la burduf-aeroport. De asemenea, a crescut rata de rotație a burdufurilor între zborurile succesive, permițând mai multor pasageri să se îmbarce/debarce mai rapid și mai eficient.

Nevoia unei agilități mai mari în atribuirea porților de îmbarcare/debarcare va crește pe măsură ce traficul se recuperează post-pandemie, iar avioanele mai mari (VLA) - Boeing 747 și Airbus A380 - sunt succedate de avioane mai mici și mai economice. Acest lucru va necesita alocarea mai frecventă a aeronavelor către burdufurile disponibile.

Între timp, în clădirea terminalului, Shenzhen și Huawei au introdus o serie de măsuri pentru a face punctele de contact ale călătoriei pasagerilor mai fluide, fără contact și mai eficiente.

Transformarea digitală

În plus, aeroportul din Shenzhen este lider în industrie, cu acoperire completă 5G și aplicații multiple care utilizează această tehnologie. Activarea serviciilor aeroportuare inteligente de nouă generație este alimentată de parteneriatul strategic cu Huawei pentru transformare digitală, unul care probabil va forma strategia de bază a viitoarei industrii a aviației civile.

Transformarea aeroportului din Shenzhen cuprinde în special trei domenii: clienți (atât pasageri, cât și companii aeriene); fluxuri de afaceri bazate pe date; și ecosisteme digitale.

Cu 30 de proiecte deja implementate și alte 60 de programe programate pentru a doua fază a programului de dezvoltare, aeroportul devine din ce în ce mai „inteligent”.

În viitorul apropiat, aeroportul și Huawei vor lansa o serie de proiecte comune de inovare, care au ca scop valorificarea modelului de lucru existent și trecerea la următorul nivel de aeroport inteligent.

Creșterea intuiției aeroporturilor va contribui la crearea unor spații mai flexibile și adaptabile și la reducerea concentrației de oameni. Astfel de spații includ zone de securitate în care se va evalua dacă verificarea trebuie într-adevăr să aibă loc într-o singură zonă.

Ar putea fi externalizate unele dintre ele, astfel încât să se efectueze verificarea înainte de sosirea pasagerilor la aeroport? Sistemul CLEAR al guvernului SUA este un caz în care o organizație externă este contractată pentru a efectua o serie de servicii de securitate, cum ar fi examinarea de fond a persoanelor în peste 30 de aeroporturi.

Parteneriatul dintre Aeroportul Shenzhen și Huawei își propune să valorifice profunzimea resurselor acestuia și soluțiile tehnologice dovedite pentru transformarea digitală. Acestea vor fi utilizate pentru a extinde capacitățile ecosistemului aeroportuar inteligent din Shenzhen și pentru a-și îmbunătăți serviciile și, în cele din urmă, pentru a-și îmbunătăți competitivitatea.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.