DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CTP spulberă PSD și critică un membru controversat al USR: 'Ar trebui să meargă la PSD'

ctp

Jurnalistul Cristian Tudor Popescu a demontat, într-o intervenție la Digi24, sloganul ”toate partidele, aceeași mizerie”, precizând că PSD se deosebește de restul partidelor prin cel puțin o trăsătură fundamentală - violența -, trăsătură pe care a regăsit-o, însă, și în discursul unui membru controversat al USR.

Digi24:

PSD este singurul partid de după 1989 care a recurs la „ciomăgari și liste negre”, a spus la Digi24 gazetarul Cristian Tudor Popescu. De altfel, în raportul Departamentului de Stat privind drepturile omului sunt menționate violențele jandarmilor de la protestul din 10 august.
„Lista, ciomăgarii și glonțul, asta e tradiția din care se adapă Dragnea, Ghiță, Rădulescu”, a spus Cristian Tudor Popescu, referindu-se la președintele PSD, Liviu Dragnea, omul de afaceri Sebastian Ghiță, care și-a anunțat candidatura la alegerile europarlamentare, după ce nu i-a mai fost prelungit mandatul de arestare, și care i-a amenințat cu bătaia pe protestatarii #rezist, și parlamentarul PSD Cătălin Rădulescu, cunoscut și ca „deputatul Mitralieră”.
„Am auzit și în Piața Victoriei strigându-se: toate partidele, aceeași mizerie. Nu, nu sunt aceeași mizerie. PSD se deosebește cel puțin printr-o trăsătură fundamentală – violența. Niciunul din partidele de după 1989 nu a recurs la ciomăgari și la liste negre. Cel care a recurs la așa ceva a fost PSD – minerii folosiți în 1990 și 1991, în 1996 Constantinescu câștigă alegerile și se discută la PSD scoaterea armatei. Astea sunt procedeele. Dl „Mitralieră” se trage din Corneliu Vadim Tudor, cu lista neagră din 1999 cu persoane care trebuie arestate și împușcate. Celelalte partide – PNL, PNȚ-CD, USR, niciunul nu a proferat amenințări, nu a pus problema să scoată bătăuși în țară”, a spus Cristian Tudor Popescu.
El a vorbit însă despre Andrei Caramitru, membru USR, care a lansat un avertisment la adresa PSD: „vreau să le zic clar: nu vă jucați cu focul. Dacă așa ceva devine posibil și acceptat ca fiind constituțional - de ce nu am da și noi un OUG retroactiv în prima zi de guvernare care să anuleze tot ce ați făcut voi și să va și arunce în pușcărie imediat pe toți?”.
Cu mentalitatea asta ar trebui să meargă la PSD”, a spus Cristian Tudor Popescu. (Mai multe detalii AICI)

Adevărul:

În arhivele lăsate moştenire de predecesorii săi, în lecţiile lăsate de Margaret Thatcher moştenitorilor săi spirituali, Theresa May a găsit un vast set de dovezi ale modului în care, timp de decenii, diplomaţia britanică a reuşit să-şi impună absolut toate dezideratele în faţa blocului european, mizând fără încetare, într-o strategie ajunsă la perfecţiune, pe nehotărârea şi lipsa de unitate a partenerilor de pe continent.
A învăţat cel mai interesant procedeu dintre toate: negocierea nesfârşită, detaliu cu detaliu, apoi detaliu al detaliului, apoi detaliile detaliilor repuse în discuţie de către comisii parlamentare, totul revenind la punctul de plecare înspre exasperarea interlocutorilor europeni  puşi în final cu spatele la zid deoarece, intrând orbeşte în plasă, nu au observat că se apropie data-limită după care chiar ei vor fi făcuţi vinovaţi de toate cele.
Exact asta se întâmplă şi acum. Ca prin miracol, Uniunea Europeană descoperă procedeul transferului de vină şi responsabilitate pe care-l încearcă britanicii, declarându-se acum victime totale trebuind să acţioneze într-o cursă contra-cronometru. Genială construcţie a echipei de la Londra care i-a luat aseară nepregătiţi pe cei de la Bruxelles.
Iată cum a funcţionat jocul.
1. Realitatea faptică. Ieşirea Marii Britanii se face în termenii art. 50 din Tratatul de funcţionare al UE, articol invocat unilateral de UK, declanşând mecanismul legal aferent al cărui punct terminus este, oficial, 29 martie orele 23. Atunci separarea se poate produce fie pe baza unui Acord (cel negociat de guvernul britanic şi respins de două ori de propriul parlament), fie la modul nereglementat, prin ruperea bruscă şi necondiţionată a tuturor legăturilor existente între UE şi UK. De sute şi sute de ori s-a spus la Bruxelles (şi încă se mai repetă) că altă variantă nu mai există, nu mai poate fi vorba de renegocierea textului existent şi că o eventuală prelungire a datei la care UK va părăsi sistemul european va fi acordată doar dacă există un motiv foarte clar, cu specificarea că va fi vorba despre o prelungire de tip tehnic, deci fără a modifica nicidecum esenţa întregului proces.
2.
Presiunea britanică. La două săptămâni de data oficială a de ieşire din UE, britanicii vor lansa azi pe piaţă varianta Mayday, strigătul de ajutor către UE pentru a prelungi perioada până la data plecării. Cel puţin. Căci există voci care spun că s-a putea promite şi alegeri anticipate, un al doilea referendum sau demararea de noi negocieri pentru o soluţie tip “Norvegia+”. (Mai multe detalii AICI)

RFI:

Uniunea Europeană votează reguli noi care ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Normele cer existența anumitor tehnologii de salvare a vieţii în toate maşinile noi. Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 - 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda, iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia.
Toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieții umane precum asistență inteligență de viteză, ce semnalează șoferului că a depășit limita de viteză printr-o vibrație în pedala de accelerație, alertă privind somnolență și atenția dacă șoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenției pentru a anunță șoferul dacă nivelul de atenție vizuală la situația de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala șoferilor din spate că mașînă frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor și oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, in timpul și după un accident rutier.
Elementele obligatorii de siguranță ar trebui, de asemenea, să ajute șoferii să se obișnuiască cu tehnologiile automate și să extindă tranziția către mașinile fără șofer, se arată într-un comunicat al Parlamentului European. Drumurile din UE sunt cele mai sigure din întreagă lume, cu o medie de 49 de decese rutiere la un milion de locuitori, față de 174 de decese la un milion de locuitori la nivel global. Deși numărul de accidente s-a înjumătățit în ultimele două decenii, statisticile arată că numărul deceselor este în faza de stagnare, ceea ce demonstrează că este nevoie în continuare să fie îmbunătățită siguranță rutieră pentru a salva cât mai multe vieți, potrivit Hotnews.ro. În timpul ședinței plenare din 11-14 martie, Parlamentul European a dat undă verde regulilor noi pentru că echipamentele avansate de siguranță rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmărește, de asemenea, schimbarea legislației existente, pentru a lua în considerare evoluția tehnologică și tendințele sociale, precum îmbătrânirea populației, noi surse de distragere a atenției șoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) și creșterea numărului bicicliștilor și pietonilor pe drumurile europene. (Mai multe detalii AICI)

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.