Firmele de consultanta si lobby au fost cheia esecului PSD in ultimii ani.
Strategii, consultantii si loby-istii americani nu sunt o noutate in Romania. Mai toate partidele si candidatii au apelat la serviciile lor. Insa la PSD efortul americanilor nu a prea ajutat. Esecul lui Ponta din 2014 este unul dintre cele mai rasunatoare, dar nu singurul.
Pentru a treia oara consecutiv, social-democratii pierd presedintia, iar companiile americane de lobby si strategie nu sunt straine de aceste esecuri. Campaniile negative si murdare, instrumentate alaturi de consultantii romani cu faima pe piata, nu le-au adus succesul.
Consultanta platita pentru a manipula electoratul autohton si lobby-ul care sa schimbe perceptia americanilor au esuat. Madison & Company LLC a lucrat pentru Adrian Nastase, Prime Policy Group a trecut de la Victor Ianukovici si Viktor Orban la Crin Antonescu, aranjindu-i vizita in SUA, Global Policy Initiative s-a ocupat de imaginea PSD in campania lui Geoana, Wesley K. Clark de cea a lui Ponta, caruia i-a fost consilier.
In campania din 2014, au venit la Bucuresti Mitch Stewart (cu firma "270 Strategies"), care a lucrat pentru Obama, si firma Podesta Group, una dintre cele mai puternice companii americane de lobby. Podesta a semnat in august 2014 un contract cu un SRL oarecare din Ploiesti. Federal Partner SRL, aflat pe orbita afacerilor ASESOFT, transferate de deputatul PSD, Sebastian Ghita (prietenul premierului Victor Ponta), fratelui sau.
Toate au fost insa in zadar, PSD reusind sa piarda si anul acesta Palatul Cotroceni.