Cum ocolesc chinezii taxele UE: BYD, acord de un miliard de dolari pentru a penetra piața europeană

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 08-07-2024

Actualizat: 08-07-2024

Article thumbnail

Sursă foto: wikipedia

Chinezii de la BYD, cel mai mare producător mondial de vehicule electrice, au semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa, informează Bloomberg şi agenţia de presă Anadolu, potrivit Agerpres.ro.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia ar urma să fie create 5.000 de locuri de muncă directe.

Uzina urmează să îmbunătăţească "eficienţa logistică" a BYD, care vrea să ajungă la clienţii europeni, se arată într-un comunicat al companiei chineze. Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din Uniunea Europeană, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

În plus, noua uzină BYD va putea deservi şi piaţa din Turcia, o ţară cu o populaţie de aproape 90 de milioane de locuitori şi unde anul trecut automobilele electrice au fost responsabile pentru 7,5% din totalul vânzărilor de autoturisme.

Luni, părţile au semnat acordul, într-o ceremonie la care au participat preşedintele Recep Tayyip Erdogan, ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir, şi preşedintele şi directorul general al BYD, Wang Chuanfu. De asemenea, Erdogan s-a întâlnit cu reprezentanţii BYD la Istanbul.

Turcia a anunţat luni impunerea de tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule chineze, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni.

Tot luni, un alt producător auto chinez, SWM, a anunţat că vrea să construiască o uzină în Turcia.

BYD, cea mai vândută marcă chineză de automobile, a inaugurat săptămâna trecută prima sa uzină de asamblare de automobile electrice din Thailanda. De asemenea, grupul chinez construieşte o uzină în Brazilia şi analizează posibilitatea construirii unei uzine şi în Mexic. Exceptând uzina din Ungaria, BYD are o prezenţă redusă în Europa.

Noua uzină din Turcia este o dovadă a dorinţei BYD de a fi mai aproape de marile pieţe auto, dar şi a intenţiei grupului chinez de a se proteja de ameninţarea tarifelor vamale suplimentare.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri