Daimler AG speră să stabilizeze în acest trimestru lanţul de aprovizionare pentru semiconductori, dar estimează că o atenuare semnificativă a deficitului de cipuri nu va avea loc până în 2023, a afirmat directorul general al grupului auto german, Ola Kaellenius, transmite Reuters, citat de agerpres.
Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.
Producţia de maşini Mercedes va fi mai redusă decât în urmă cu un an în trimestrul patru din 2021, care în mod obişnuit este un trimestru solid, deoarece compania începe redresarea în urma efectelor pandemiei, a avertizat Kaellenius.
Acesta a adăugat: "Nu putem fi siguri 100% de livrările de semiconductori. Închiderea în această vară a fabricilor din Malaezia care procesează semiconductori, din cauza pandemiei, a reprezentat un pas înapoi pentru eforturile industriei auto de a recupera producţia pierdută anul acesta".
"Sperăm să putem stabiliza situaţia în trimestrul patru din 2021 şi să consolidăm situaţia în 2022. Va trebui să rămânem flexibili", a adăugat el.
Acesta a explicat că marii producători de cipuri susţin că restricţiile în aprovizionare vor continua până în 2023.
Şi Martin Daum, directorul general al diviziei de de camioane şi autobuze, a avertizat că Daimler Trucks & Buses va continua anul viitor să vândă mai puţine vehicule decât ar fi putut comercializa, din cauza deficitului de cipuri, care afectează producţia.
"Cu certitudine, livrările vor fi mai scăzute decât am fi putut vinde, iar problema va continua şi în 2022. Este o luptă pentru fiecare cip", a spus Daum, la o masă rotundă cu jurnaliştii.
Deşi producătorii de vehicule de pasageri, cum ar fi BMW şi Daimler, pot majora preţurile pentru a compensa pierderile provocate de cipuri, producătorii de camioane nu au această flexibilitate, a explicat oficialul. Totuşi, compania îşi menţine obiectivul de a reduce până în 2025 costurile fixe cu 15%, de la nivelul din 2019, iar tăierile sunt "în derulare", a declarat Daum.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Daimler AG speră să stabilizeze în acest trimestru lanţul de aprovizionare pentru semiconductori
Explorează subiectul
Articole Similare

69
'Război' în energie - Asociaţia Prosumatorilor acuză Delgaz Grid şi Distribuţie Energie Oltenia de abuz. Operatorii resping acuzaţiile
69

2.111
Un colos al trecutului învie din propria cenușă: Bijuteria industrială din Pipera se reinventează
2.111

22
Stratosfera, noul câmp de luptă al marilor puteri: Companiile franceze pregătesc baloane și aeronave de spionaj
22

1.724
România, preț triplu la energie față de UE - Bogdan Ivan cere anchete la ANRE după semnalul dat de Nicușor Dan: 'Cum Doamne se întâmplă...' / Ultimatum de 60 de zile
1.724

25
Litoralul românesc, în scădere în 2024: Operatorii caută soluții pentru atragerea turiștilor și în afara lunilor de plajă
25

29
Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, despre epuizarea rapidă a tichetelor Rabla
29

21
România, la coada Europei la reciclare: Buzoianu vorbește despre soluții
21

41
Agent economic, sancţionat de Garda de Mediu cu 30.000 de lei pentru deversarea apelor uzate în lacul Colibița
41

2.354
VIDEO Ministrul Mediului despre 'furtul apei' din lacurile României: Adevărul din spate e mult mai dureros
2.354

727
VIDEO Diana Buzoianu dezvăluie că șefii Romsilva vor rămâne fără bonusurile de lux: 'Unii directori au luat 100.000 de euro'
727

42
Sanofi, anchetat de Comisia Europeană pentru abuz de poziţie dominantă
42

15
Schimbare la vârful Spotify: Directorul general devine președinte executiv
15

749
Preț redus la energie pentru consumatorii vulnerabili - Ministrul Energiei anunță că lucrează la o schemă
749
Comentează