Daimler AG speră să stabilizeze în acest trimestru lanţul de aprovizionare pentru semiconductori, dar estimează că o atenuare semnificativă a deficitului de cipuri nu va avea loc până în 2023, a afirmat directorul general al grupului auto german, Ola Kaellenius, transmite Reuters, citat de agerpres.
Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto.
Producţia de maşini Mercedes va fi mai redusă decât în urmă cu un an în trimestrul patru din 2021, care în mod obişnuit este un trimestru solid, deoarece compania începe redresarea în urma efectelor pandemiei, a avertizat Kaellenius.
Acesta a adăugat: "Nu putem fi siguri 100% de livrările de semiconductori. Închiderea în această vară a fabricilor din Malaezia care procesează semiconductori, din cauza pandemiei, a reprezentat un pas înapoi pentru eforturile industriei auto de a recupera producţia pierdută anul acesta".
"Sperăm să putem stabiliza situaţia în trimestrul patru din 2021 şi să consolidăm situaţia în 2022. Va trebui să rămânem flexibili", a adăugat el.
Acesta a explicat că marii producători de cipuri susţin că restricţiile în aprovizionare vor continua până în 2023.
Şi Martin Daum, directorul general al diviziei de de camioane şi autobuze, a avertizat că Daimler Trucks & Buses va continua anul viitor să vândă mai puţine vehicule decât ar fi putut comercializa, din cauza deficitului de cipuri, care afectează producţia.
"Cu certitudine, livrările vor fi mai scăzute decât am fi putut vinde, iar problema va continua şi în 2022. Este o luptă pentru fiecare cip", a spus Daum, la o masă rotundă cu jurnaliştii.
Deşi producătorii de vehicule de pasageri, cum ar fi BMW şi Daimler, pot majora preţurile pentru a compensa pierderile provocate de cipuri, producătorii de camioane nu au această flexibilitate, a explicat oficialul. Totuşi, compania îşi menţine obiectivul de a reduce până în 2025 costurile fixe cu 15%, de la nivelul din 2019, iar tăierile sunt "în derulare", a declarat Daum.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Daimler AG speră să stabilizeze în acest trimestru lanţul de aprovizionare pentru semiconductori
Explorează subiectul
Articole Similare

10
Ministrul german de finanțe, Lars Klingbeil, primul membru al noului guvern în vizită oficială la Beijing
10

25
Dividende din tarife vamale: Trump promite bani americanilor, Scott Bessent avertizează că decizia e a Congresului
25

27
Japonia resimte impactul tarifelor americane. PIB-ul înregistrează primul declin după șase trimestre
27

47
Brandurile de lux revin în China. Vânzările încep să repornească
47

24
BNR lansează o monedă dedicată celor 80 de ani ai Universității 'George Emil Palade' din Târgu Mureș
24

47
2026, anul marilor premiere: Apple lansează primul iPhone pliabil
47

106
Samsung și Hyundai își întorc atenția spre piața internă: planuri majore de investiții în Coreea de Sud
106

1.763
De ce un fermier din România refuză ofertele de a trimite ouă la export
1.763

130
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
130

239
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
239

58
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
58

1.565
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.565

114
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
114


















Comentează