Dan Voiculescu scrie pe blog despre neajunsurile sistemului educațional din România, care de foarte multe ori blochează potențialul elevilor, în loc să îl cultive.
„Copiii României sunt “ajustați” într-un tipar depășit, care, în loc să le dezvolte potențialul, de cele mai multe ori îl anulează. (...) Profesorii, invățătorii, educatorii sunt obligați să lucreze cu clase supraaglomerate, într-un ritm inadecvat nevoilor de învățare ale fiecărui elev, “alergând” să epuizeze programe școlare “rupte” de realitatea societății și a preocupărilor contemporane”, afirmă profesorul Dan Voiculescu.
Potrivit postării, umanismul pragmatic, doctrina fondată de Dan Voiculescu, propune un sistem educațional vocațional, care să identifice potențialul fiecărui copil, să îl dezvolte și să îl adapteze la nevoile specifice ale societății.
„Așa cum susțineam încă de la începutul anilor 90, când redactăm primele texte dedicate doctrinei umanismului pragmatic, consider că este esențial să dezvoltăm un model de învățământ vocațional bazat pe trei etape distincte. Identificarea și evaluarea potențialului specific al fiecărui copil, dezvoltarea potențialului specific descoperit în prima etapă, astfel încât să se poată răspunde așteptărilor particulare ale fiecărui copil și nevoilor obiective ale societății și a treia etapă - adaptarea potențialului specific la necesitățile generale ale societății prin includerea în anii terminali de studii a unor stagii practice în domeniul de interes al elevului”, afirmă Dan Voiculescu.
Comentează