Daniel David, ministrul Educației, a prezentat viziunea ministerului despre integrarea tehnologiei în sistemul de învățământ românesc și a subliniat necesitatea adaptării educației la era digitală, conform Mediafax.
Ministrul a explicat, într-un interviu pentru Tribuna Învățământului, că, deși România are adesea un curriculum care se aliniază bine cu cerințele testelor internaționale, metodele de predare rămân deficitare în contextul revoluției industriale 4.0.
Pentru a moderniza sistemul educațional, ministerul are în vedere mai multe direcții de acțiune concrete: introducerea unei discipline dedicate dezvoltării competențelor digitale, transformarea abilităților digitale într-o competență transdisciplinară și investiții masive în laboratoare și infrastructură digitală, atât în școli, cât și în universități.
În ceea ce privește Inteligența Artificială în educație, ministrul are o poziție echilibrată. „Inteligența Artificială poate îmbunătăți performanța celui care o folosește și îi poate pune în valoare competențele, dar nu le poate încă înlocui", a explicat David.
Obiectivul este ca elevii să folosească inteligent tehnologia, nu să devină dependenți de ea
O preocupare majoră rămâne balansarea între tehnologie și metodele tradiționale de învățare. Ministrul recunoaște că, deși distragerile tehnologice sunt o realitate (rețele sociale, jocuri, conținut nepotrivit), acestea nu sunt primele provocări de acest tip din istoria educației. Soluția propusă este protejarea elevilor de excese și motivarea lor pentru căutarea cunoașterii, indiferent de forma în care aceasta se prezintă.
David susține o abordare integrată a metodelor de predare, care să îmbine suportul clasic scris, materialele digitale, metode interactive, educație prin gaming sau învățare prin rețele sociale.
„Profesorii buni vor fi cei care vor ști să personalizeze aceste metode în mod atractiv și sigur pentru elevi", a subliniat ministrul.
Comentează